Alla hjärtans dag


Härliga minnen från sommaren 2007 på Gotland

Idag är det alla hjärtans dag. För mig fungerar dagen mest som en extra påminnelse om att tala om för människor runt omkring mig att jag uppskattar dem - något jag alltid försöker göra men som man inte kan göra nog ofta och för mycket. För mig handlar dagen om att med ord, handling och ömhetsbetygelser göra personer i sin närmaste omgivning glada. För mig handlar det inte om att ge och få presenter, men om det ska vara några ska de vara köpta eller gjorda med hjärtat - inte för att man känner sig tvingad. 

Idag bjuder jag mina killar på en extra mysig helgfrukost, viskar vackra ord i örat på min älskade och försäkrar mitt barn om att jag alltid kommer att finnas där för honom. Jag ringer mina föräldrar som befinner sig på andra sidan jorden och ringer min bror som bara är 15 mil bort. Jag ger de vänner jag har turen att träffa ikväll en hårdare och längre kram än vanligt och ger en gåva i form av 100 doser mässlingsvaccin till behövand barn genom Unicef. SJälv hoppas jag på en passionerad kyss av Tobbe och många vackra leenden från Melker. Love is all we need!

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Vilket fint ögonblick du fångat på bilden. Ha en trevlig alla hjärtans dag.

2009-02-14 @ 12:46:09
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Anne

Håller med i din text, att göra någon glad är det det handlar om. Underbart foto och underbara ord :)

2009-02-15 @ 12:37:36
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0