Augusti och back to reality


Melker på Fårö

Japp, i morgon är det tillbaka till verkligheten som gäller. In i jobb- och vardagsbubblan igen. Som vanligt är det med blandade känslor. Sorg för att härliga oplanerade dagar tillsammans med familjen nu begränsas till två dagar i veckan istället för sju. Ångest för att man nu förväntas prestera något vettigt på jobbet - min hjärna har verkligen kopplat av och kopplat ner sig. Och slutligen lättnad för att rutinerna nu träder in i våra liv igen - något som i varje fall lilleman mår ganska bra av. Borta är nu de sena kvällarna till 10-11 och de långa sovmornarna till 9-10, liksom läsk och sötsaker de flesta av alla veckans dagar. Nu ser jag fram emot:

- Varma och ljumna augustikvällar
- Massor med blogginspiration - Jag har säkert 40 inlägg som jag vill skriva.
- Melkers sjuårsdag nästa söndag
- En barnfri vecka då Melker njuter av sista veckans ledighet hos mormor och morfar (Vad ska vi göra då älskling???)
- Kantarellplockning och kräftfiske hos mamma och pappa (som börjar sin semester imorgon!)
- Skolstart för Melker som börjar ettan
- En 40 + 40 årsfest hos Stefan och Helena i Västerås
- Planerad och vällagad vardagsmat - Jag är såååå trött på sommarmat i form av halvfabrikat, hämtmat eller restaurangmat.
- Äpplepajer - Inte för jag är speciellt förtjust i äpplepajer men det hör liksom till!
- Mysiga födelsedagskalas - Vid sidan om Melker har vi både Camilla, Arwid och Kenneth som jubilerar denna månad!
- Planering inför köks- och vardagsrumsrenoveringen som allra senast borde dra igång den 1:a oktober. Ska det bli tredje gången gillt?
- Rensa i röran - Vinden står på tur.
- ...och mycket annat mysigt.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Augusti är en härlig månad! Ha det så bra.

2009-08-10 @ 09:52:53
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: anna

ja det är inte roligt när semestern är slut även om det är rätt skönt med rutinerna igen...

vi har ju två veckor kvar på vår semester och börjar inte jobba förens skolan början igen..



grattis till melker lite innan

2009-08-10 @ 10:57:49
URL: http:// moavp.wordpress.com
Postat av: Diana W

Åh, Melker ser ut att ha vuxit enormt i sommar! Att börja skolan är STORT! (Ja, man säger väl att man börjar skolan redan i 6-års nu kanske, men det går inte jag med på, ettagluttare, då börjar man skolan på riktigt!) Vad spännande!



Jag ser fram emot alla 40 kommande inlägg ;)



Din härliga lista får mig att bara sitta här och kura i soffan och mysa. Jag började en sådan där lista igår :)



Hmmm, ja, jag kanske inte ska säga något, vi gjorde likadant själva för tre år sedan, startade med kök/v-rumrenoveringen i oktober och blev klara sånär som på lite smått finlir dagen innan julafton... ;) Varför blir man alltid så sugen på att renovera under hösten!? ;)



2009-08-12 @ 10:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0