Nu...

... är jag tillbaka igen. Det blev en oplanerad bloggpaus på drygt en vecka. Galna veckor på jobbet och trytande blogginspiration var den kombination av orsaker som bidrog till tystnaden här.

Stora delar av arbetsveckan har jag tillbringat i Göteborg på konferens. Flög ner i tisdags och kom hem 3,5 h sent i fredags kväll, vansinnigt trött och vansinnigt arg p g a tågförseningar mellan Stockholm och Göteborg. Jag nominerar härmed SJ till Sveriges mest kundovänliga företag.

Efter den avslutningen på arbetsveckan var det skönt att ha en lugn helg framför sig. Igår var vi hembjudna till Kajsa (som har Busfröt ni vet) och hennes familj på sconesbuffé. De bor jättefint i ett sprillans nytt hus här i Trosa. (Jag tror jag ska fråga snällt om jag får göra ett hemma-hos-reportage, deras hem tål verkligen att visas upp). Efter det besöket är jag sugen på att flytta ifrån vårt halvsunkiga 70-talshus till ett nybyggt hus med stora ljusinsläpp. Men den längtan lyckades jag stävja något idag när vi äntligen fick upp de nya gardinerna i allrummet.

Det var ju meningen att jag skulle sy för två veckor sedan men det kom annat ivägen. Sedan var jag på gång förra helgen men då hade min egen symaskin gått sönder, men nu hade jag lånat mammas rolls royse-maskin. Så nu hänger de där. Jag är så nöjd.

Kommentarer
Postat av: Jonasn

"halvsunkiga 70-talshus "

Antar att det inte är så allvarligt.

Ert hus är ju hur fint som helst, både inne och ute



/ Jonasn



2008-10-19 @ 22:48:55
Postat av: || p e r l a n

Men så är det ju alltid.. Att komma in i ett ny byggt hus ger verkligen mer smak. När man kommer hem sedan tycker man allt är fel!

Tänk på mig då som har det så var och varannan dag med mitt jobb! haha Inte konstigt man är skadad :D

kram

2008-10-20 @ 13:30:58
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Mrs. b

Jättefint blev det! En riktig färglick, och verkligen ett fint mönster!

2008-10-21 @ 08:55:12
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0