Rand & Ruta

Som personalchef har Torbjörn i uppdrag att varje år välja ut en julklapp till alla kommunanställda i Trosa. En på sätt och vis otacksam uppgift eftersom det är svårt att tillgodose 700 personers smak med en enda julklapp som max får kosta drygt hundra kronor. Å andra sida så är inte kommunanställda särskilt bortskämda när det gäller gåvor, bonusar och dyligt så lyckas man träffa någorlunda rätt så är det en oerhört tacksam grupp att ge presenter till. De tidigare åren har jag alltid blivit rådfrågad när det gäller valet av julgåva och tillsammans har vi valt ut bl a termosmuggar, Kivi ljuslycktor och vetekuddar. I år fattade älsklingen beslutet på egen hand och gjorde det med bravur. Jag tänker naturligtvis inte avslöja vad det blir här och nu men om jag kommer ihåg ska jag visa er när tomten besökt Trosa.

Under hela hösten brukar det trilla in mängder av kataloger från allehanda reklam- och presenföretag. Merparten av katalogerna brukar lämna en hel del övrigt att önska både vad det gäller utbudet av produkter och finishen på katalogen. Men ibland så dyker det upp ett och annat undantag. Idag var en sådan dag. På min sänghalva nu ikväll väntade en katalog från PresentVerket i Skurup (är det inte där du bor Jenny?). Katalogen är tryckt på ganska tjockt, strävt papper, produktbilderna är fina liksom utformning och layout. Och produkterna som erbjuds är också de jättefina (de flesta ligger dock i en högre prisklass än kommunens tillåtna budget) och flertalet skulle gärna få flytta hem till mig. Bland annat dessa grafiska muggar i design av Karin Mannerstål för Design of Scandinavia. Den kvinna är ju smått genialisk om du frågar mig. Allt hon rör vid blir till guld. (Eget kollage av produktbilder från PresentVerket)

Kommentarer
Postat av: jenny

Jo i underbara skurup bor jag!

2008-11-22 @ 21:40:33
URL: http://jennyk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0