Hemma igen

image459
Bilderna är som vanligt mina egna.

Igår kom jag hem efter några intensiva och fantastiska dagar i Prag. Vi har haft underbart väder, ett fullspäckat schema och fantastiskt roligt (jag har grymma kollegor). Vi har gjort studiebesök på transportministeriet, inspekterat ett stort och viktigt tunnelbygge iklädda gummistövlar och bygghjälmar (vilket är långt i från våra ordinarie arbetsuppgifter och arbetsmiljöer), varit på Lanterna Magica - en show som kombinerar filmkonst med teater, fått en guidad stadstur, ätit goda och något mindre goda middagar och konstaterat att man har en annan syn på service i Tjeckien i jämförelse med Sverige. Mina fördommar om en huvudstad med tydliga spår från tiden som kommuniststat blev inte verifierad. Istället upptäckte jag en modern storstad med hundratals och åter hundratals vackra och nyrenoverade byggnader, rena och snygga gator, bra kommunikationer och stora moderna shoppingcentran. Trots ett kök som inte placerar sig på topp 20-listan och stundtals usel service åker jag gärna tillbaka. När som helst. Som vanligt blir det sena kvällar och tidiga mornar och man kommer ju tillbaka i sämre skick än när man åkte så hur jag ska fixa denna vecka återstår att se... Gäsp.

Kommentarer
Postat av: Hanna-Sofia

Låter som du haft det hur bra som helst, välkommen hem igen.

2008-05-26 @ 23:03:33
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Diana

Det låter verkligen som ett par roliga dagar!
Välkommen hem och hoppas du hinner ta igen dig lite till helgen ;)

2008-05-27 @ 08:22:16
URL: http://www.vardagsgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0