Semester

Oj, oj, oj, vilken lång bloggpaus det blev. Helt oplanerad dessutom. Jag hade tänkt att publicera några inlägg i samband med att jag gick på semester för en dryg vecka sedan men jobbet krävde allt in i det sista och semestern var välbehövlig och efterlängtad varpå det blev semester från bloggen också. Men nu är jag tillbaka igen bara för att publicera några inlägg om min första semestervecka innan jag troligtvis försvinner helt de närmaste tre veckorna.

Merparten av veckan har Melker och jag tillbirngat hos mamma och pappa i deras sommarhus. Men vi har också varit iväg på en minisemester tillsammans med min mamma till High Chaparral och Ullared. Den första aktiviteten ämnad speciellt för Melker och den andra ämnad för mamma och mig. Alla nöjda. Men vi börjar väl från början ...

Första stoppet blev i Linköping bara för att hälsa på och pussa lite på Noah (min brorson och Melkers minsta kusin). Vi passade också på att lämna en för tidig ettårspresent då vi befinner oss på sydligare breddgrader på själva bemärkelsedagen den 25 juli. Noah har precis lärt sig gå men har råkat ut för några missöden med fula blåmärken som följd så nu är han lite försiktigare än tidigare. Men med en storkusin att hålla handen blev det många varv på övervåningen med trumsetet som en naturlig viloplats för båda två. Både min pappa och min bror är trummisar och jag tror minsann att dessa båda två kommer följa i samma fotspår...
Väl framme i High Chaparral checkade vi in i världens minsta campingstuga klädd i gulnad furu från topp till tå. En engångsgrill, ceasarsallad med marinerad kyckling och lite rödvin fixade middagen. Kvällen avslutades med ett kvällsdop för Melker, ett antal hopp på studsmattan och klättring på det gamla ångloket som ställts upp mitt på campingområdet. Under natten vräkte regnet ner på stugans plåttaket och stora delar av nattsömnen uteblev. Men vi hade vädrets makter på vår sida för vi vaknade upp till mestadels klarblå himmel och ägnade måndagen åt att klappa på hästar, heja fram Lucky Luke då han fångade brödena Dalton, se på Vilda Västern Show, åka hjulångare, bli rånade under resan med tåg till Mexico, träffa riktiga indianer, åka hästdroska, skjuta med knallpulver, spana in åsnorna och bisonoxarna mm. Behöver jag säga att det var en helnöjd Melker som gick ut genom grindarna vid fyratiden på eftermiddagen.

Fullt lika nöjd var han väl inte när vi när vi några timmar senare, efter att ha checkat in i vår sprillans nya husvagn på campingen i Ullared, sprang in på GeKås för att hinna scanna av ett par avdelningar inför den kommande shoppingdagen. Men med en kundvagn, ett Nintendo DS och FIFA fotbollspel samt en påse godis fick vi i varje fall en dryg timme att strosa runt på. Tisdag förmiddag gick vi åter in på GeKås och gjorde lite fynd. Vid lunchtid styrde vi kosan mot sommarhuset igen och med mig hem hade jag bl a annat  tre par Gabor-skor till mig, softshell-jackor till Melker och mig, gummijacka och byxor samt nya badshorts till Melker. Till hushållet köpte jag bl a två lampor, två tavlor, en campinglampa, färgpennor, scrappapper, Skipo, yatzyblock, två ljusstakar och lite annat. Jag hann tyvärr inte ta några bilder innan vi for iväg på nästa semestertripp så de bilderna får ni vänta några veckor på.

Kommentarer
Postat av: Antonioronja

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2010-12-06 @ 11:17:57
URL: http://antonioronja.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0