Skogsarbete

image327
Helgen har varit ganska lugn. Tobbe och Melker hämtade mig vid tåget vid 11-tiden i lördag. Efter en sväng ner till Trosa torg där vi köpte några nya pocketböcker och lite fikabröd till eftermiddagen åkte vi hem. Väl hemma håll vår granne Pelle och hans son Jesper på att röja i skogsbacken på baksidan av vårt hus. Gulliga som de är erbjöd de sig att ta ner några träd på vår tomt också. Vi har länge talat om att ta ner de fem björkar som står på vår mark eftersom de tar bort en del solljus på eftermiddagen/kvällen. Igår fällde vi de två största och idag fortsatte vi med tre mindre. Skillnaden blev märkbar. Det blev genast luftigare och ljusare och de vackra tallarna kom bättre till sin rätt. Nu ska vi stämma av med kommunen om det är okej att ta ytterligare några högre upp i backen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Vill bara erkänna en sak. Jag har härmat dig! När jag såg videkissar tavlan som du köpt så blev jag kär. Så fin! Passade så bra till Malm serien oxå. Vi har den i sovrummet oxå så igår när vi var på ikea så köpte jag den oxå.

2008-01-27 @ 21:54:47
URL: http://marie1982.blogg.se
Postat av: Frida

Mm kan känna hur gott de där kapade träden luktar :-) Friskt!

2008-01-28 @ 16:45:06
URL: http://www.cultdesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0