Trädgårdsbänkar

Idag upptäckte jag en kommentar på bloggen som jag missat. En god vän och kollega, Pelle K. önskar tips om snygga bänkar att ha i trädgården. Efter att ha plockat fram mina personliga favoriter och surfat runt en stund kan jag konstatera att det är ont om snygga och prisvärda bänkar. Är man däremot inte så priskänslig så finns det gott om godingar. Den händige (Pelle?) kan säkert hämta inspiration av dyrgriparna och bygga sin egen. Här kommer i varje fall sex snygga bänkar som jag tror passar Pelles fru, hus och stil (i rätt prioritetsordning). Pelle, håll till godo.
image43
Från vänster till höger, uppifrån och ner:

1. Fårösund
Tillverkare: Skulpturfabriken
Närmaste återförsäljare: Koloni Garden i Växthuset, Sickla Köpkvarter, Nacka
Pris: okänt

2. Frälsis
Tillverkare: Pinong
Närmaste återförsäljare:
 
Zetas Finsmakarens Trädgård
Webbutik: www.cosas.se
Pris: 5 900 kr

3. Kvarnö
Tillverkare och återförsäljare: IKEA
Pris: 595 kr

4. Våg
Tillverkare: Form4element
Pris: okänt

5. Gute
Tillverkare: Guteform
Närmaste återförsäljare: House of Linnéa, Arkaden Ö.Torggatan 9 i Karlstad, 054-533520
Pris: okänt

6. PopNit

Tillverkare: Stackelberg Design
Närmaste återförsäljare: E Svenssons i Lammhult AB, Järntorget 2 i Göteborg, 031-704 77 61
Pris: okänt


Kommentarer
Postat av: Vicky

Gillar betongbänken! Undra om man kanske kan gjuta en sån själv?? Kanske blir svårt..jaja fin var den ialla fall:)

2007-05-19 @ 12:00:52
URL: http://tvillingmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0