Halmstads stadsbibliotek

image53

Här kommer som utlovat lite bilder från Halmstads stadsbibliotek. Det får bli det första inlägget i den nya kategorin offentliga platser. Jag blev inte besviken när jag såg byggnaden på håll och klev in i byggnaden. Lyckliga Halmstadstudenter som kan sitta och plugga i en sådan vacker och inspirerande miljö. Stora öppna glasytor överallt och vacker utsikt över Nissan. Fina möbler i härligt skarpa färger: cerise och skrikig vårgrönt som kontrast till utsikten och vita pelare. Om ni frågar mig så är biblioteket i Halmstad väl värt en avstickare om ni befinner er i närheten.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips: när du har vägarna förbi du kan ju alltid dokumentera Karlstads stolta statsbibliotek från 1970-talet. Passar också på temat "fint eller fult".
:-) Anna

2007-05-22 @ 22:35:50
Postat av: Bodil

När jag skrev inlägget lekte jag faktiskt med tanken på att skriva någon bitsk kommentar om Karlstads stadsbibliotek där jag själv spenderade en del tid under grundutbildningen. Men jag avstod. Men kanske ska jag spinna vidare på det senare inlägget om arkitektur som tidsdokument. Det skulle ju vara roligt att jämföra Karlstads båda stora bibliotek. Kramisar

2007-05-22 @ 23:02:07
URL: http://gladjeamnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0