Tips!

image99
Både jag och Torbjörn är sådana personer som allt som oftast fastnar för de dyrare alternativen. För ett halvår sedan skulle vi köpa tre ankarkrokar till en tavellist vi har i hallen. Vi åkte till en stor järnhandel i Nyköping. De hade två olika alternativ. Alternativ ett bjöd på tre helt traditionella ankarkrokar för priset av 49 kr. Det andra alternativet bjöd på en krok för priset av 69. Vilka tror ni vi fastnade för (och sedermera köpte)? Självklart de dyrare. Varför är det alltid så?

Nåväl ibland kan jag hitta och köpa billiga saker och som ändå blir favoriter. Första gången jag såg dessa marockoinspirerade lyktor var hos Helenas Roomservice. Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet (mycket tack vara Helenas fina och inspirerande bilder). Att de sedan gick att få tag på Coop till det facila priset av 99 kr för en stor och en liten lykta bidrog till att de raskt flyttades över från vill-ha-listan till att-köpa-listan.  Förra veckan gjorde jag slag i saken och köpte två set. När mörkret lagt sig om kvällarna tänder vi lyktorna. De skapar ett vackert ljusspel och jag tycker bara mer och mer om dem. Vackra och billiga. Med andra ord ett riktigt fynd. Tycker du också om dem: Skynda fynda!

Kommentarer
Postat av: designfreak

Visst är de snygga! Ska ta och inhandla ett par stycken till sommarstugan imorgon när det är dags för storhandling :-)

2007-06-26 @ 10:43:01
URL: http://designfreak.blogg.se/
Postat av: Thea

Jättefina! Lyktor kan man aldrig få för många av heller.

2007-06-26 @ 17:37:45
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Bodil

Designfreak: Hoppas du får tag på några.
Thea: Jag håller med, lyktor kan man ALDRIG få för många av.

2007-06-27 @ 07:19:30
Postat av: jennyk

Oh, vill ha!

2007-06-28 @ 20:23:28
URL: http://jennyk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0