Premiär för Söderläge

image4

Foto: svt.se

För mig är trädgårdsarbete rena terapin för själen. Den senaste månaden har jag suttit i mitt hemmakontor och drömmande längtat ut för att bygga spaljéer, plantera klätterväxter och anlägga en stenrabatt. Men i arbetet att färdigställa avhandlingen har trädgårdsprojekten fått ligga vilande. Tills i helgen, då ska vi ta oss an spaljéerna. Så det är för att få lite inspiration som jag ikväll klockan åtta kommer att bänka mig i TV-soffan. Då är det återigen dags att få följa trädgårdsarkitekten Maria Arborgh i hennes arbete att hjälpa familjer att skapa nya spännande trädgårdsrum i Söderläge. En nyhet för denna säsong är att ett projekt färdigställs per program. Ett smart drag av programledningen om ni frågar mig.

Kommentarer
Postat av: pimpim11

Så det programmet igår kväll kul.
Nu kliar det i fingrarna på att börja fixa ute.
Och för mig är kameran ett måste. Underbar bild på din sötnos på bloggen. Kram pimpim

2007-04-26 @ 16:30:04
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Bodil

Pimpim11: ja, jag håller med. Jag vill bara vara ute hela tiden. Spaljerna i programmet blev bara så fina och trädet i mitten. Vackert så det förslår. Maria får gärna komma hem till oss och ta sig an vår framsida. Kanske ska söka till nästa säsong?! Kram.

2007-04-26 @ 20:12:09
URL: http://gladjeamnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0