2 x B

Måndagar betyder oftast ledig dag för mig och Meja. Igår hade vi ett nödvändigt men mindre roligt uppdrag - byte av bromsbelägg på bilen. Efter att ha försökt boka en verkstadstid blev vi istället rekommenderade att ta en express-service eftersom byte av bromsbelägg (Första B:t) endast skulle ta 20 minuter och det bara var att "åka rakt in". Express-service - My as! Det tog 3,5 h väntan då det var fem före mig i kön när jag kom dit vid kvart i nio (var tvungetn att få iväg lilleman till skolan innan vi kunde åka) och det tog 1 h och 20 minuter att fixa vår bil (inklusive utrymmning av lokaler för test av brandlarm). Vädret utanför bilhallen bjöd på snöstorm, hagel, orkan och drivis så någon vårig promenad med vagnen blev det inte heller. Jag tror vi provsatt varenda en av de 473 bilarna som stod inomhus. Meja undrade gång på gång om det inte fanns några jåsa (läs rosa) bilar. Vi gjorde vårt bästa men hittade ingen :-( . Nåväl, två rätt hade i varje fall Din Bil i Södertälje - en kaffe- och chokladmaskin och en lekhörna. För en gångs skull hade jag packat ner lite mellis också. Detta tillsammans med iPhone med hårdkokt deckare à la Lee Child så överlevde både jag och Meja drygt tre timmar i Audihallen. 

Meja var så duktig hela tiden så vi beslutade oss för att fira med McDonalds och en present. Mätt och belåten somnade Meja i vagnen varpå jag på egen hand fick välja ut en present till lilla norpan. Det blev ett nattlinne och en ursöööt baddräkt (Andra  B:t) - båda med Pippi på från Åhléns (hittar tyvärr inga bilder på hemsidan). Jag blev ganska populär kan jag berätta. Men hon blev nedrans sur igår kväll när hon insåg att hon inte skulle få sova i baddräkten!

Produktbild från hm.com


Gårdagen inköp av baddräkt föranledde mig att surfa runt och leta efter ytterligare en baddräkt till Meja, varpå jag hittade ovanstående hos H&M. Så bedårande söt, den också. Tror minsann att Meja kommer hitta denna i sitt påskägg (tillsammans med lite annat) om några veckor.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0