Lugn helg med en vampyr

Vilket bakslag vi fick med vårvädret! Usch, vad kallt och blåsigt det varit i helgen. Men oss har det inte gjort så mycket. Meja har varit lite småkrasslig så vi har mest hållit oss inomhus och tagit det lugnt. I fredags blev det en tur till Järna för att hämta ett par gamla trälådor jag köpt på Blocket och en tur till handelsträdgården för lite inköp av vårblommor till framsidan. I lördags blev det en tur till Stadium för att komplettera barnens garderober och igår blev det en liten tur till skogen för att fixa några videkvistar och lite påskris. I övrigt har jag storstädat hela huset och fixa lite mer påskstämning här hemma och bakat kolakakor.

Melker har haft en mer aktiv helg med disco i fredags, premiäruteträning i fotbollen i lördags och fotbollssammandrag i sjumannalag (även det premiär) i Torshälla igår. Det var en nöjd kille som kom hem och hade gjort fyra mål och lika många assists på tre matcher.

När det gäller maskerader är Melker verkligen sin mamma och pappa upp i dagen. Både Tobbe och jag ogillar starkt att klä ut oss. Döm då av vår förvåning när Lilleman inför fredagens disco ville klä ut sig till vampyr. Med finkostymen, snyggskjortan, Darth Wader manteln, vampyrtänder och lite teatersmink blev resultatet följande:
Läskigt, inte sant? Nej, nu ska Meja och jag fånga vår lediga måndag. Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Kristina - ingen vanlig dag

Wow, vilken fin vampyr! Är inte heller helt bekväm med att klä ut mig - å andra sidan så har alla maskerader jag varit på varit grymt roliga så man borde kanske trotsa det där...



Nu får vi hoppas på bättre vårväder framöver!

2012-04-02 @ 12:30:55
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0