Se vardagen: 1 - 7 mars

Mars. Ny månad. Och nytt hopp om vår.

Måndag. Melker och jag tar oss an hans senaste loppisfynd. 1 000 bitar.

Tisdag. Förra veckans fredagsblommor blev tre buketter tulpaner i lika många rosa nyanser. Jag är inne i en rosa period just nu där favoritnyansen är cerise.

Onsdag. För ett par veckor sedan sorterade jag upp alla glossiga inredningsmagasin som funnits huller om buller i huset. jag sparar magasinen i fem år sedan slaktar jag dem och skär ut favoritbilder, annonser och reportage och sätter in dem i inspirationspärmar med olika teman. Det är nu hög tid att rensa bort 2004 års magasin.

Torsdag. Är man bara tillräckligt trött kan man somna hur som helst. Här har pappa och dotter kraschat i soffan.

Fredag. Dagens städning blir lite, med betoning på lite, roligare med färgglada trasor från Rusta.

Lördag. Tillsammans med familjen Lundqvist tar vi oss ner till Tureholmsviken där barnen snörar på sig skridskorna och åker lite längs den plogade banan. Sedan promenerar vi ut till snöholmen där vi grillar korv och fikar och barnen åker pulka. Soligt och härligt men vinden är kall.

Söndag. Jag plockar undan lite urväxta kläder. De små efter Meja packar vi ner och skickar till Linköping där det när som helst nu kommer en ny liten kusin. Jättespännande. De nya klänningarna som jag shoppat till Meja får nu plats i garderoben. De två till vänster kommer från Lindex och de två till höger kommer från Polarn o. Pyret. Herregud vad roligt det är att shoppa kläder till småtjejer. Det finns så mycket fint och färgglatt! Var hittar man lika fina kläder till killar i sju-åtta-årsåldern? Någon som vet? 


Kommentarer
Postat av: Familjen W

Oj, oj! Har Melker sådant tålamod, som för 100 bitar!? Imponerande!



Också imponerad att du sparar magasin så länge som fem år! Här rivs det ut direkt efter läsning och sedan blir den pappersinsamlingen.



Jag tycker H&M LOGG har de finaste kläderna till pojkar, kanske inte så färgglatt i stil med Mejas nya klänningar. Boomerang har ny juniorkollektion, klassiska i bästa scandinavian preppy stil, som jag blev helt såld på! Färgglatt och mönster, då tittar jag åt danskarna, MOLO, Ej sikke lej, Holly's, Katvig, Mini a ture, Småfolk, Kik-kid (holländskt). Svenska NOVA STAR och Villervalla (snart är vårkollektionen här, urhärliga färger!). Polarn hade också mycket färg i sin kollektion i år, även till pojkar. Så det finns, men kanske inte hos de stora kedjorna...

2010-03-10 @ 10:31:50
Postat av: Dinka

Jag sparar med inredningstidningar i några år..när de blir för många så klipper jag ut bilder,repotage jag gillar och sparar dem.



Vilka fina kläder du har köpt till er lilla Meja.Tittade på de på POPs hemsida för en stund sen.Riktigt fina och härliga färger.



Ha en mysig kväll!

2010-03-11 @ 20:25:54
URL: http://www.sannaboke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0