På Trosafronten intet mycket nytt

Ytterligare en vecka har passerat med god fart. Här är den senaste veckans händelser och höjdpunkter:

* Melker har börjat på streetdance. Han tycker det är jättekul men instruktören går vansinnigt fort fram. Sist var han ensam sjuårig kille med fem tjejer som går i trean och som redan har dansat en termin. Lite orättvist är det mot honom så vi får se hur länge han tycker det är roligt. 

* Fredagar är sedan i början av december en ledig dag för mig. Förmiddagen har jag helt för mig själv och sedan vid lunch är det dags att hämta upp lilleman för att hitta på något mysigt bara han och jag. Vardagslyx.

* I lördags på dagen var vi i Skärholmen för att köpa nya vinterskor till Melker. Femtioelva butiker senare och vi åkte hem tomhänta. Jag gillar verkligen inte att gå i affärer i vanliga fall och nu när magen börjar bli stor är det extra tungt och tråkigt. Från och med nu ska jag så långt det är möjligt övergå till nätshopping. That's a promise!

* Vi var också och provkörde Bugaboo Cameleon och har nu äntligen bestämt oss för att det får bli en sådan. Vi tycker det är onödigt (både ekonomiskt och av miljöskäl) att köpa en helt ny vagn så nu börjar jakten på en vagn som är något år gammal, med rätt utrustning och i rätt färg. Det gick vägen förra gången det begav sig så det borde gå denna gång också. Keep your fingers crossed!

* I lördags kväll var jag på tjejfest. Vi åt god mat, drack gott (Anna hade verkligen tänkt på mig och köpt både alkoholfritt rött och vitt vin och dessertostar gjorda på opastoriserad mjölk. Omtänksamma vän.) och pratade ostört till halv två. Mycket uppskattat. Tack, Anna!

* I söndags tog vi äntligen tag i vinden och gick igenom nästan allt. Saker sorterade som skräp, sparas, loppis eller säljes. Några kartonger återstår liksom arbetet att sortera/struktura. Men gud så skönt det känns! det är verkligen balsam för skälen att rensa lite i röran ibland.

* Igår var det 60 dagar till BF den 11 december (31+2). I helgen kommer min bror och hans familj hit och hälsar på och med sig har de spjälsängen som Noah lånat. Nu börjar nedräkningen på allvar. Melker gosar med magen varje kväll, förvånas över de kraftiga rörelserna därinne och uppmanar lill*n att skynda sig ut då vi längtar ihjäl oss. (Ovanstående foto är förstås taget av Lennart Nilsson)
 

* Ikväll har jag vaccinerat mig. I Trosa var det gravida och barn i riskgrupper som erbjöds de första tiderna. En halvtimmes kö, genomgång av vaccinationskortet och 30 sekunder för själva sprutan och så var det klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0