Trädgårdsprojekt: Sidan av huset Del 1

Som ni märker är det mycket lite aktivitet på bloggen just nu. Tiden räcker inte riktigt till. Dagarna är fyllda med jobb och kvällar och helger är uppbokade med många roliga sociala aktiviteter. Men i helgen planerar vi att bara vara hemma. Vi ska äntligen ta tag i ett länge eftersatt projekt i trädgården: Nämligen den lilla plätt på högra sidan av huset som tillhör vår tomt. Jag ska ta en förebild någon dag så ni får se hur det ser ut. Tanken  är att vi ska beställa och köpa allt material i helgen för att sedan kunna dra igång under påskhelgen. Men detta betyder att vi måste veta vad vi vill göra. Jag har gjort lite skissarbete idag på vägen hem från arbete i Göteborg men Tobbe är tveksam.

Utrymmet vi talar om är verkligen inte stort. Det blir en plantering i sluttningen bredvid trappen och på den plana ytan nedanför trappen (ca 3x4 m) så blir det en trädgårdsgång och en liten yta som man kan använda till vad man vill. Det är ingen naturlig sittplats egentligen för det är bara tidig morgonsol som når dit (och då sover alla i denna morgontrötta familj) man jag vill ändå skapa en inbjudande hörna där mellan grannens och vårt hus. Jag ska försöka göra en skiss i datorn och visa vad jag har tänkt mig men jag börjar med det roligaste: möbler och detaljer. Inget är bestämt men detta får tjäna som lite inspiration.


Eget kollage med bilder från nedanstående företag

Vilstolen Chapman kommer från Mio
I stolen vill jag ha två kuddar - en orange och en grön. Här är två möjliga alternativ:
- Kuddarna högst upp till höger heter Puls från Spira finns hos Litet strå
- Tyget längst ner till vänster heter Solo kommer från Frösö Handtryck
Det lilla bordet heter DLM Table och kommer från UrbanLiving
Dekorationsfjärilarna/hängarna kommer från Pluto Produkter och finns bl a på Lagerhaus (Inköpt)
De svarta krukorna heter PS Fejö och kommer från IKEA (Inköpt)


Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Hej!

Det låter som du har bra planer. :)

Själv är jag väldigt glad vi PULSkuddarna. :)

Snyggt kollage du har knåpat i hop och med fräsiga färger.



Kram

2009-04-01 @ 13:28:16
Postat av: HUSnrNIO

Härligt kollage som får en att längta efter sommaren.

2009-04-01 @ 17:30:12
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Diana

Inget dåligt inspirationscollage! Snyggt, stilrent och pigga färger!

PS krukorna är SÅ snygga! Jag har dem i vitt ;) Alltid roligt med nya projekt. Jag ska nog koncentrera mig på att göra klart de vi har påbörjat men lämnat småfixet till sitt öde...



Men, nu rodnar jag, vilka komplimanger du ger mig! Tack snälla gulliga du!

2009-04-02 @ 01:39:50
URL: http://dianajonsson.blogspot.com
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87



2009-04-02 @ 01:44:42
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vilket härlig inspirationskollage!

Kram Sandra

2009-04-02 @ 15:14:06
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Anne

Låter som bra planer. Och ett härlig collage!

2009-04-03 @ 13:54:49
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: || p e r l a n

Ser mkt lovande ut! :)

Underbara vår färger.



Ha en riktigt skön helg! /P

2009-04-03 @ 14:08:53
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Mrs. b

Vilken fin inspiration! Här är det också trädgård för hela slanten (bokstavligen) just nu. Det är så mycket som behöver fixas, vi hoppas få till en häck i år + bygga en friggebod. Och att plantera planteringslådan. Och gräva färdigt grillutrymmet. Vi får väl se vad som hinns med :-)

2009-04-13 @ 08:28:17
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0