Vårt jullov: Del 4

Nyårsafton firade vi hos Fredrik och  Anna-Carin i Nyköping, tillsammans med Marita och Kenneth och Katta och Benny och så alla småkillar Oskar, Gustaf, Wilhelm, Arwid och så Melker förstås. Här kommer ett urval av bilderna från kvällen...

En bild taget på vardagsrummet från köket som ligger ett par trappsteg upp. Kvällen till ära har matbordet fått flyttat ner och gett plats för ett barnbord i köket. Lägg märke till toksnygga Collage-lampan från Louis Poulsen.

Dukningen gick i effektfullt svart och vitt. Snyggt!

Först lite mingel. Från vänster Benny, Katta och så Tobbe som håller i Marita och Kenneths minsting Arwid som ju föddes på Melkers födelsedag den 16 august.

Sötnosen Arwid igen som redan kan och vill stå.

Tobbe och kvällens värd Fredrik som är goda vänner sedan barnsben. Det gäller även kvällens värdinna...

... Anna-Karin. På nyårsdagen tog hon hela familjen med sig till Thailand för att fira sin 40-årsdag den 9 januari - igår. Ett megastort grattis till dig vännen. Hoppas du hade en underbar dag i paradiset.

Men, det där är ju jag! Det är inte ofta jag fastnar på bild. I bakgrunden syns min allra äldsta vän Marita.

Här är Marita igen tillsammans med sin älskade Kenneth och så lilla Arwid i famnen.

Alla paren var ansvariga för var sin rätt. Värdparet bjöd på snittar, bl a friterade scampi med avocadocreme, smördegsstjärnor med lax och anjovissnurror. Mums. Till det serverades förstås champagne.

Marita och Kenneth stod för förrättet och bjöd på gratinerad hummer på salladsbädd och så mer champagne förstås.

Tobbe och jag bjöd på dubbelmarinerad oxfilé, potatisbakelse med chevré, balsamicsås samt en sallad med hallon och mer chevré. Till det drack vi Vila Santa - ett gott rödvin från Portugal.

Katta och Benny bjöd på god efterrätt i form av en vaniljpanna cotta med varm hallonsås. Av någon outgrundlig anledning missade jag att tag kort på den. Antagligen för att den såg så god ut och jag omöjligt kunde låta vänta på mig alt. att den stora mängd champagne som konsumerats tillsammans med rödvin vid det här laget stigit mig lite grand åt huvudet. Vackert och gott var det i varje fall.

Fredrik och Anna-Karins minsting Gustav orkade inte till tolvslaget utan var klok nog att gå och lägga sig tidigt. En stor förebild för mig som alltid måste vara sist i säng.

Marita och Kenneths stora kille Wilhelm och Fredrik och Anna-Carins stora kille Oskar tittar på TV i väntan på tolv-slaget.

Till tolvslaget kom  Sara (i grön jacka) och Tobias (som står bredvid) med familj och vänner till oss för att fira. De bor på samma område.

Från balkongen hade vi utsikt över hela Nyköping och vi bjöds på ett vackert skådespel.

Gott nytt år önskar Tobbe och jag. Melker borde förstås varit med på kortet men han fastnade inte på en enda bild under hela kvällen. Han lämnade knappast Oskars rum där han lekte med massor av Lego Star Wars. En sexårig kille i himlen.

Just det, jag kanske borde berätta att festen knappast tog slut där. Sedan blev det pingisturnering i köket, dans till 90-talsnostalgi, ett stort antal kaffedrinkar. Halv fem gick Anna-Carin och jag och lade oss. Vi var sist. I vanlig ordning. Att man aldrig lär sig.

Kommentarer
Postat av: marita

Åh, vad mysigt och vilken god mat. Längtar redan till nästa år. Vi måste ha flera sådana kvällar! Kram Fam Dahlin

2009-01-11 @ 18:19:13
Postat av: Anonym

Nu kunde vi inte halla oss langre, tack alla for en toppen kvall, ni ar varmt valkomna igen, halsningar fran Koh Samui och hela familjen Gabrielsson.

2009-01-14 @ 12:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0