Productlift: Ljusstake av Lill O Sjöberg

Det kallas ju photolift när man hämtar inspiration från en bild och gör sin egen tolkning av bilden. Då borde det ju kunna heta productlift om man tar någon annans produkt och gör sin egen variant av den samma. Eller så kallar det vi rent och skärt bara för kopiering (även om jag i detta fall tycker det är helt okej eftersom man tillverkar något för eget bruk). Nåväl, nu till saken.

Jag tror det var Helena som först gjorde mig uppmärksam på Lill O Sjöbergs fantastiskt fina ljusstakar á la återvinning. Om man inte som jag blev sugen på att tillverka min egna variant så finns originalet att köpa på Designtorget. Ett alternativ hade varit att köpa ljuskoppar på Panduro men då jag gillar Lills lösning bättre kom jag på att man kanske kan använda sig av IKEAs ljusstake Väghult istället. Basen på ljusstaken är förvisso ganska stor men fungerar den inte att fästa på ett kaffefat fungerar det kanske med en mindre assiett. Jag tänkte i varje fall prova. Men som vanligt är jag rädd för att processen att gå från tanke-till-handling kommer bli ganska lång så om du blir inspirerad och hinner före mig får du gärna visa resultatet.


Eget kollag med bilder från IKEA samt ett foto av Nina Barne via Elle Interiör


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad roligt att du skriver så ofta nu! Jag gillar verkligen din sida, full av fina bilder, rolig design och finfina tips! Jag tror bestämt att Djupvik Spa får ett besök av oss också :-)

kram!

2009-08-20 @ 11:49:28
Postat av: HUSnrNIO

Bra idé och snyggt. Trevlig helg.

2009-08-21 @ 13:46:47
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken rolig idé! Tror det kan bli jättefint!

2009-08-21 @ 18:15:37
URL: http://www.sarakristoffer.com/hus
Postat av: Ausra

Wow, vilken bra ide du fick. Tycker om din blogg.

2009-08-23 @ 15:54:40
URL: http://ullsmycken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0