Julmys

Bloggen har fått stå tillbaka några dagar till fördel för arbete och arbetet hemma med att skapa julstämning. Melker och jag har bakat pepparkakor och spridit ut alla julsaker i huset. Lilleman har lagt beslag på de flesta tomtar som nu finns överallt i hans rum (inte mig emot - jag gillar annat julpynt bättre). Torbjörn har också varit behjälplig när det gäller det elektriska och fixat julstjärnor, adventsgran, ljusnät över sockertoppsgranarna på framsidan och hängt upp tygtavlan i hallen.

Produktbild från Village


Det mesta av julpyntet står på samma ställe från år till år men nu i år har vi gjort en förändring. Tidigare har det röda detaljerna fått vara i allrummet på övervåningen. Men sedan vi satte upp de nya favoritgardinerna från Mairo så fungerar det inte med rött. Istället fick det bli vitt, silver och grönt i allrummet och rött i vardagsrummet. Men även här hängde ett par favoritgardiner som inte gick särskilt väl ihop med allt det julröda. Så igår ilade jag iväg till Village efter jobbet och köpte panelgardiner i tyget ni ser som tygtavla på bilden. Det blev jättefint och när allt är färdigpiffat ska ni få se bilder.

Imorgon ska vi komplettera med blockljus till de båda adventsljusstakarna och ta hem mossa, tallris, enris, sommarjärnek och kanske lite lummel. Sen hoppas jag hinna baka biscotti, fotografera Melker och laga en riktigt god middag. Men vi börjar dagen med fotbollsträning. 9 sharp. Ooops, dags att släcka lampan och få sin skönhetssömn. God natt. Hoppas du får en fin helg och första advent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0