Mera Tradera

image414Okej. Jag erkänner. Jag är fast. Tradera rules. Idag vann jag ytterligare en auktion. Denna gången fyndade jag knappt två meter tyg Eden från Spira. Återigen till ett riktigt bra pris.

Men jag inser också risken  att köpa saker bara för att det är billigt och inte för att man verkligen vill ha dem är stor. Och jag känner mig själv väl. Därför har jag satt upp tre enkla regler vad det gäller min aktivitet på Tradera. Dessa är:

- Jag får bara söka på produkter som jag själv har tänkt köpa eller som står på önskelistan - dvs inget planlöst surfande efter produkter som tilltalar mig men som jag när allt kommer omkring kanske inte vill ha eller ens kommer att använda.
- Jag ska lägga ett maxbud direkt och avvakta auktionens slut - dvs inga sista-minuten-bud.
- Mitt maxbud får aldrig överstiga 50% av varans pris i butik.

Om jag lyckas följa dessa tre regler så kommer jag att fortsätta vara nöjd med mig själv och undvika mindre bra inköp. Än så länge har det gått bra.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det lät som riktigt bra regler. Känner igen problemet med både sista-minuten och onödiga saker. Senast så fyndade jag iallafall tre lotusljusstakar som jag är helnöjd med :) Kram Sandra

2008-04-14 @ 23:11:15
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Heléne

Alltid roligt me fynd på Tradera :) Å super snyggt tyg!

2008-04-15 @ 12:34:17
URL: http://rosadagar.blogspot.com
Postat av: Anne

Bra att sätta upp regler, och ibland kan aktionerna gå ur styr. vissa varor går för butikspris har jag sett.

2008-04-15 @ 16:00:03
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0