Det kunde varit en önskelista

Imorgon torsdag fyller jag år, 34 närmare bestämt. Jag älskar att fylla år. Jag gillar kalas och fester i allmänhet och födelsedagskalas i synnerhet. För presenternas skull. Jag älskar presenter. Det är kul att ge bort, men det är ändå roligare att få. Det är den där spänningen som infinner sig när man öppnar paket. Den är svårslagen.

I år har jag bara en sak på min önskelista: Pengar till kläder och skor. Det känns inte kul, men jag måste få en ursäkt att uppdatera min garderob. Efter att ha suttit hemma och jobbat mycket i ett antal år, har min garderob mest utvecklats till en kollektion av myskläder. Jag är i skriande behov av en business wardrobe. Jag tror inte mina kunder/potentiella kunder skulle uppskatta min svarta velourdress med vridna sömmar och målafärgsstänk eller mina röda jogging med stora knän. Jag behöver kavajer, kjolar, byxor med pressveck, fina toppar, snygga skjortor, ett par höga stövlar och en vinterkappa i ull. Jag behöver snygga skinnhandskar, en fin mössa och en vacker sjal. Jag behöver nylonstrumpbyxor (jävulens påfund) i mängder. För att inte tala om fina underkläder. Inte för att kunderna ska se dessa utan mest för känslan att "är man fin under så känner man sen fin i övrigt också". Egentligen vill jag inte alls önska mig pengar till kläder och skor. Jag vill önska mig vackra smycken, snygga handväskor och förstås ... inredningsdetaljer. Önskelistan för det sistnämnda skulle kunnat sett ut så här:

image185

Matta: Vera från Pappelina
Radio: Model One Classic Walnut från Tivoli Audio
Klocka: Camp Wall Clock från David Design
Porslin: Teema från Iittala
Ljusstake: Ghost Candelabra från Innermost
Skål: Margrethe från Rosti
Karaff för olja från Skrufs Glasbruk
Hängare: Blad från Pluto Produkter
Smyckesträd: Blad från Samlade former
Lampa: Knappa Klöver från Ikea
Kudde: Ogräs från Mairo
Papperskorg: BinBin från Essey
Doftljus från Durance
Magneter:Slick Mag Knobs från Slick Design

...som ni ser är jag kvar i min gröna period.

Kommentarer
Postat av: Maja

Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en riktigt bra dag med fina presenter, fanns mkt snyggt i ditt kollage! =) Kram Maja

2007-09-27 @ 07:02:35
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Vicky

Grattis på födelsedagen!

2007-09-27 @ 16:22:19
URL: http://tvillingmamma.blogg.se
Postat av: Anna

Stort grattis på födelsedagen! Hoppas att du får mycket pengar (samt några roliga paket att öppna).
Kram
Anna i Karlstad

2007-09-27 @ 16:57:15
Postat av: Camillasnyahem

Kudden gillade jag jättemycket! Och radion, ja en hel del fina saker. :)

2007-09-27 @ 17:31:06
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Junitjej

Ett STORT grattis på din födelsedag! FIN BLOGG DU HAR!

2007-09-27 @ 18:52:11
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Anna

Precis alla de där inredningsprylarna hade jag kunnat tänka mig också! Grattis på födelsedagen!

2007-09-27 @ 21:16:19
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: Purple

Oj, vad mycket fint du hittat! Snygg kudde, snygg matta ... allt är snyggt.

2007-10-03 @ 15:24:32
URL: http://purplearea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0