Helgrapport och VAB

image202
Idag har jag spenderat dagen hemma med att vårda febersjuk Melker. Vi har byggt koja, lagt pärplattor, spelat TV-spel, gjort fruktsallad och tränat på bokstäverna A, E, H, J, M och P. Situationen på jobbet känns för tillfället helt under kontroll så jag har bara svarat på lite mail och skickat in förra veckans tidrapport. I övrigt har jag bara ägnat mig åt Melker och några inredningsprojekt som påbörjades i helgen. Det kändes lyxigt att för en gång skull inte vara stressad när man är hemma och vabbar.

Appropå helgen... I fredags efter jobbet tog jag tunnelbanan till Hötorget och gick till Kreatima där jag handlade vit kontaktplast till köket. Nästan vägg i vägg ligger Ohlssons tyger och där fyndade jag en stuvbit mörkgrått ulltyg till köksstolarna. Jag köpte också några små inredningsdetaljer på Lagerhouse (bilder kommer senare). Vid sextiden tog jag IKEAs gratisbuss ut till Kungens kurva för att möta upp Tobba och Melker som varit och köpt sprayfärg på Biltema. Efter middag i resaurangen gick vi ett varv för att kolla in lite nyheter och göra några små inköp. Sedan for vi hem för att tillbringa återstoden av fredagen i TV-soffan.

I lördags var vi i Nyköping. Vi hade hoppats få åka till Mio för att hämta vårt nya soffbord till allrummet men det hade blivit försenat så vi får vänta ytterligare två veckor. Surt. I varje fall åkte vi hem till Eva för att leverera gardiner och kuddfodral. Medan hon fixade fika hjälpte vi till att montera lampor. Därefter gick vi i lite affärer för att införskaffa lite nya kläder till Melker. Efter en lunchmacka och varsin latte åkte vi hem till Fredrik och Anna-Carin för att tillbringa resten av eftermiddagen och kvällen där. De bjöd som vanligt på superb mat och trevligt sällskap.

Igår var det min tur att shoppa lite kläder. Med Fias hjälp kom jag hem ifrån Klädhuset med två nya tröjor och ett fint pärlarmband. Sedan hann vi klä om fyra av sex stolar innan febern kom och vi fick ägna eftermiddagen åt vår lilla sjukling. De två resterande blev klara sent igår kväll. Här är lite bildbevis.
image205

Idag har jag bl a sytt en ny hissgardin av ett tyg vi köpte på IKEA. Det färdiga resultatet får ni se när vi målat om fönstret. Förhoppningsvis blir det av till helgen. Då kommer ni även få se resultatet av ett annat projekt jag håller på med just nu...
image206

Kommentarer
Postat av: Jill

Hej!
Vad kul att du hade tittat in hos mig i min blogg :)

Har du bott i Trosa länge? Där är fint där, vi planerar faktiskt att flytta till Trosa/Vagnhärad inom en ganska snar framtid :)

2007-10-16 @ 14:25:13
URL: http://seadra.blogg.se
Postat av: Hilajn

Tur att det finns pärlplattor:D

2007-10-16 @ 14:55:19
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Malin

Åh vad mysigt ni har haft trots sjukdomstillstånd. Å vad finaa stolarna blev och hissgardinen ser ut att bli kalas. Gillar det tyget massor!

Kram & ha en fortsatt trevlig dag!

2007-10-16 @ 15:02:40
URL: http://inspirationsdesign.blogg.se
Postat av: Nilla

Fina stolar!
Det liknar förresten våra stolar (se i min blogg den 1 feb 06)
Ha det bra.

2007-10-16 @ 18:26:31
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Bodil

Jill: Vi har bott i Trosa sedan januari 2002. Vi trivs jättebra. Det är ganska lugnt och mysigt och bra utbud och service för att vara en så liten ort. Ni gör helt rätt i att flytta hit tycker jag. Kram, kram.

Hilajn: Ja, jag håller med. Det är ett nöje som både Melker och jag uppskattar. Kram, kram.

Malin: Ja, vi hade en mysig dag tillsammans. Tack. Det grå tyget gav verkligen ett lyft åt de annars rätt tråkiga stolarna. Och hissgardinen blev också okej. Bilder kommer snart. Kram, kram.

Nilla: Tack. Har ni likadana? Det måste jag gå in och kolla. Kram, kram.

2007-10-17 @ 09:40:54
URL: http://gladjeamnen.blogg.se
Postat av: Gustavolivia

You have done a great job with everything on this site. I Love your site

2009-03-06 @ 09:14:31
URL: http://gustavolivia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0