Valborgsmässoafton

image16

Igår var det fullt upp hela dagen. Förmiddagen var avsatt åt att försöka hitta lite nya kläder till disputationen så jag lämnade killarna hemma och tog bilen till Nyköping. Jag tycker det är svårt att handla kläder. Jag gör det alltför sällan. Jag har liksom ingen koll på vad som är modernt och vad som finns i butikerna. Isället har jag ofta en bild i huvudet av ett plagg jag vill ha och sedan går jag runt och försöker hitta det. Det fungerar nästan aldrig. Igår var jag ute efter en brun kjol och kavaj till själva disputationen och en enkel svart klänning i något fint tyg till disputationsfesten. Jag hittade ingetdera. Istället var butikerna fyllda med färgglada sommarlinnen och kjolar i vitt, grönt och rött. Jag gick runt i butikerna i tre timmar och hittade till slut en bronsfärgad klänning med fint fall så nu har jag i varje fall något att sätta på mig på kvällen. Jakten på kjol och kavaj får fortsätta i veckan.

Melker fick också lite nya kläder. Jag kompletterade den nyinköpta jackan från Polarn o Pyret med en brun fleecejacka. Och så blev det ett par nya jeans med döskalleskärp  från H&M. Mycket populärt kan jag lova. Han är tacksam att köpa åt för han blir alltid glad och vill ta på sig grejerna direkt. Det är roligt.

Väl i Nyköping kunde jag inte låta bli att titta in i min favoritbutik Hellmanska Gården. De har ett mysigt café, en vacker trädgård och inte minst en fin butik fördelat i två mysiga lokaler där de bl a säljer vackra saker från Cult Design, Iittala, Höganäs, och Serholt. Igår passade jag på att ta några bilder med mobilkameran (därav kvaliteten).

Hemma igen lagade jag en fransk potatisgratäng och förberedde en förrättstoast med kräftröra. Sedan gick vi till några av våra goda vänner (tillika grannar) för att grilla fläskfilé. På kvällen gick vi till torget för att lyssna på det traditionella vårtalet för att sedan följa scouternas fackeltåg till Skärlagsvallen där en vi fick beskåda en stor majbrasa och vackert fyrverkeri. Kvällen avslutades med kaffe, Xanté och banankaka samt goda dessertostar. Vid halv ett tiden rullade vi de 300 meterna hem. Grymt mätta och belåtna.

Kommentarer
Postat av: pimpim11

Trevligt var oxå på stadens torg och lyssnade.
Låter fint med en bronsfärgad klänning,du blir nog heltjusig.
Har inte haft tillfälle att gratulera dig till din
disputation, men nu JÄTTEGRATTIS.Så duktig du är.
Sticker till Ikea nu lyckades till slut övertala en att följa med. Kram pimpim

2007-05-01 @ 12:06:45
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Thea

Fina våriga bilder!

Själv ska jag ut i affärerna och leta kläder på torsdag. Ska på bröllop i juni och måste kika efter en klänning. Tycker det kan vara svårt ibland, phu...

Ha det!

2007-05-01 @ 17:39:40
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Bodil

pimpim11: Hmm, vi missade varandra. Tack för gratulationerna. Nu är det bara två timmars akademiskt samtal kvar innan doktorstiteln är min. Det ska firas. IKEA, det låter härligt, men det blir säkert mycket folk i Kungens kurva idag. Som alltid. Annat var det när jag var mammaledig då var Melker och jag där två gånger i månaden under veckodagarna. Då var det lugnt. Jag måste också ta en tur snart. Vi är i skriande behov av sekundärförvaring, du vet boxar, tidsskriftsställ, hyllor mm.

Thea: Bröllop, vad kul. Sedan 1996 har vi varit på 2-3 bröllop varje år, men nu är det snart bara vi kvar som är ogifta av våra vänner och bekanta så i år blir det inget (vad jag vet än så länge i varje fall).

2007-05-01 @ 18:22:56
URL: http://gladjeamnen.blogg.se
Postat av: Fia

Syster, som du vet så är blogg världen heeelt ny för mig. Men du har lyckats få mej mindre beroende med din fina blogg. Jag är så tok stolt över dej och din doktors titel och allt annat du hinner med.
Är Trosa så där vackert i verkligheten? hmmmm jag måste stanna cykeln nästa gång jag susar till jobbet för att verkligen ta mej en titt.

2007-05-06 @ 21:50:19
Postat av: Axelgabrielle

A very nice site keep it up. Regards

2008-09-08 @ 09:26:49
URL: http://axelgabrielle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0