Tema Disputation: Presenter IV

233012-51

Här kommer vad jag tror är det näst sista inlägget om de presenter jag fick i samband med disputationen. Av två tidigare lärare och numera kollegor A och L fick jag en bok med Nils Ferlins dikter. Den har för tillfället sin givna plats på nattduksbordet tillsammans med Vackra flickors lott av Alexander McCall Smith och Flickan som lekte med elden av Steig Larsson. Tillsammans med Ferlin fick jag också bandage, plåster och dylikt som kan komma att gå åt vid renoveringen samt ett förstoringsglas som kan vara bra att ha när jag ska spana in manliga kollegors vitala delar (jag har nämligen ägnat delar av min fritid till just det, i varje fall vid ett tillfälle).

Av mina svärföräldrar, svåger och svägerska fick jag halsbandet "Astra" av Efva Attling. Inskriptionen på silverringen lyder "Sic itur ad astra" och betyder vägen till stjärnorna. Fantastiskt vacker och redan en favorit bland mina smycken.

Av mina föräldrar, bror och svägerska fick jag en mycket oväntad och en enormt uppskattad ny kamera: en Canon 400D. Jag har haft kameran i drygt en vecka och har hittills tagit 1700 bilder. Äntligen en kamera som faktiskt tar en bild när jag trycker på avtryckaren. Nu kan jag äntligen fånga hela Melker på kort och inte bara en hand eller fot.

Mina gulliga kollegor på företagsekonomi har uppmärksammat mitt intresse för hem och trädgård och av dem fick jag "Trädgårdsdesign för alla". Tyvärr har jag inte ens hunnit öppna den än men jag är helt säker på att den kommer bli behjälplig vid planeringen av vår lilla täppa.

Kommentarer
Postat av: jenny

Fantastiska presenter! Visst är det en underbar kamera, har ju en likadan och den älskar jag. Det är så roligt att fotografera och man har blivit besatt. Jag avundar dig som fått det fina halsbandet. Jag har en likadan form fast mindre med inskriptionen "Amor vincit omnia" det tycker jag passar bra på mig eftersom jag är född döv och lever tillsammans med en man som är hörande - kärleken övervinner allt! Jag är även svag för latinska citat och finns en som länge följt med mig: " Per aspera ad astra" = genom svårigheterna till stjärnorna.

2007-05-22 @ 22:18:47
URL: http://jennyk.blogg.se
Postat av: Diana

Kameran är GRYM!
Åh, det där halsbandet vill jag också ha! :)

2007-05-22 @ 22:43:27
URL: http://www.scrapit.se
Postat av: Bodil

Mmmm, kameran är verkligen grym och halsbandet supervackert.
Jenny, vilka fina ord om dig och din man och att kärleken övervinner allt. Jag håller med dig. Kärleken är verkligen förunderlig.
Kram till er båda!

2007-05-22 @ 23:08:17
URL: http://gladjeamnen.blogg.se
Postat av: Torvilja

Hi, nice site! Keep up the good work!

2010-04-06 @ 14:36:18
URL: http://torvilja.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0