Collage - Stolar

En god vän och kollega, Anna, lämnade en kommentar häromdagen: "Just nu är jag på jakt efter stolar till köksbordet. Jag vill inte ha några från Ikea, våra nuvarande är därifrån och de höll bara i tre år. Så nu vill jag ha något snyggt, bekvämt och hållbart. Har funderat på sjuan, myran, lilla åland. Har du tips på snygga stolar?"

Okej, Anna och alla ni andra. Här är ett litet urval av snygga stolar i olika prisklasser inspirerade av Sjuan, Myran och Lilla Åland. Jag utelämnade stolar från IKEA av ovan nämnd orsak, men också stolar från Mio, EM, och Svenska Hem eftersom jag antar att de flesta har koll på våra stora möbelkedjor.

image29
Här kommer några av mina favoriter, från vänster till höger, uppifrån och ner.

Harvard
Återförsäljare: Bolia
Pris: 550 kr 

Vegas
Återförsäljare: Bolia
Pris: 778 kr

Mandel
Återförsäljare: ASKO
Pris: 990 kr

String
Leverantör: Blå Station
Prisexempel: 2480 kr (http://www.gwm.se)

Chair No. 1
Leverantör Ruben
Prisexempel: 3095 kr (valnöt) (http://www.gwm.se)

Eames Plastic Side Chair
Leverantör: Vitra
Prisexempel: ca 1900 kr

Air chair
Leverantör Magis
Design Jasper Morrison
Prisexempel: 690 kr (http://www.gwm.se)

Infogar en bild på Lilla Åland bara för att tipsa om att Svenssons i Lammhult just nu har  kampanj på stolen i en begränsad och numrerad upplaga. En fårskinnsdyna medföljer i köpet. Pris 1595 kr

De flesta av ovanstående stolar finns i flera olika utföranden och färger. Anna, hoppas du fått lite inspiration. Vill du ha fler tips är det bara att du hör av dig. Kram. Kram.

Kommentarer
Postat av: Thea

Fina stolar. Gillar särskilt översta raden. Har inte den typen själv hemma men skulle vilja ha.

2007-05-06 @ 10:45:12
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Anna

Wow Bodil, både bilder, priser och tillverkare! Du är en riktigt "tjänstare" som Agnes (5 år) skulle ha sagt.
Den röda stolen "vegas" var ju bara jätteläcker, jag gillar det högblanka! "Mandel" med springor i ryggen var "gôr fin" också (som vi säger i värmland), ska kolla om den finns i vitt. Lilla Åland är ju en klassisker, men nu har jag bestämt mig (tror jag) för att stolar med ett mer modernt uttryck passar bättre i vårt 70-talshus. Orkar inte pyssla med att olja in stolarna två gånger om året heller...
Nu ska jag klicka mig in på alla länkarna! TACK Bodil!
/Anna

2007-05-06 @ 15:09:18
Postat av: Emmyt

Jag älskar den svarta, chair No.1

2007-05-06 @ 19:40:46
URL: http://www.emmyt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0