Önskelistan till köket

Jag är inne i en djup svacka när det gäller att laga vardagsmat. Jag har inte tagit mig tiden att planera veckomenyer (det är ju roligare att blogga!) och jag har ingen inspiration när jag väl står där. Den totala avsaknaden av inspiration tror jag beror på att vårt kök är så trist och oinspirerande. I dagarna har vi dessutom beslutat oss för att skjuta upp renoveringen av undervåningen till nästa vår. Vi har båda jobbat otroligt mycket under våren och känner oss rätt så slitna. Istället satsar vi på att göra klart trädgården på baksidan, renovera det nuvarande kontoret samt vårt sovrum och dressingroom i nämnd ordning. Ett tråkigt men moget beslut. Men det löser ju inte problemet med matlagningen. Nåväl,  lite inköp i form av lite nya fräscha köksattiraljer tror jag åtminstone temporärt skulle ge mig lite inspiration.

image85

Glas Season från BodaNova. Design: Barbro Wesslander

Antracitgrå bunke Margrethe från Rosti. Design: Sigvard Bernadotte och Acton Bjørn
Kruka för örter från Åhléns
Grytlapp och grillvante Bird från Klippans Yllefabrik. Design: Lotta Glave
Oljesprayflaska från Åhléns
Mugg Hanna från Rörstrand. Design: Hanna Werning

Mattallrik, assiett och skål från Höganäs. Design: Örjan Johansson och Anna-Carin Wiktorsson 
Trevåningsfat Babell från Koziol

Skålar YinYang från ROBEX (finns bl a att beställa via bluebox.se)


Kommentarer
Postat av: tina

Ibland måste man prioritera, och det ÄR jobbigt att renovera!!! Tycker det låter som ett klokt beslut....sen är det ju toppen att köpa fina detaljer...och vilka fina saker du visar.....gillar allt!!Margrethe-skålen i grått, trevåningsfatet och skål från Robex, finns parkerade i mitt kök...visst är det kul med alla fina saker som finns att köpa!! Fint kollage !!
Ha en fin fredag och helg!!
Kram !

2007-06-15 @ 08:45:36
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Pernilla

Gillar allt! Hade inte heller tackat nej till alla dessa grejer! Måste ju bli roligare att laga mat då!
ha en underbar helg!
kramen

2007-06-15 @ 10:26:23
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Hemmarikets Charlotte

Rätt prioritet där även om risken finns att pengarna är slut när ni kommer till köket ;-). Man skall ta det lugnt annars blir det lätt oövertänkt (talar av egen erfarenhet :-()

2007-06-17 @ 21:59:13
URL: http://hemmariket.blogg.se
Postat av: Teffani

Great site. Good info

2008-02-07 @ 12:21:33
URL: http://teffani.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0