Avstämning: Projekt Japansk bäck

Jag har ju lovat att lägga ut bilder från vårt nuvarande trädgårdsprojekt. Det är alltså vårt trista dräneringsdike som håller på att förvandlats till en något mindre trist Japansk bäck. Etapp 1 Att lägga granitsten mot gräsmattan är nu avklarad och vi är nöjda med resultatet. Ännu mer nöjda kommer vi förstås att bli när det nysådda gräset har vuxit till sig och sanden inte längre syns.
image93

Den sista och avslutande etappen handlar om att ta tag i den andra sidan av bäcken, dvs kanten mot slänten. Vi har lite olika alternativ: 1) Ta bort den vassa kanten, plana ut och så gräs, 2) Så någon växt som hänger ned över den fula kanten eller 3) Bygga en liten stödmur. I ärlighetens namn är jag inte så förtjust i något av alternativen eftersom jag vill ha en tydlig kant mot slänten men ändå behålla känslan av en naturtomt som vi ju trots allt har. Har du något annat förslag? Jag blir jätteglad för nya tips.

Kommentarer
Postat av: Thea

Jättesnyggt!!!
Funderar, funderar men kommer inte på nåt tips just nu, men ni löser det säkert fint.

2007-06-24 @ 12:27:01
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Nicolaylene

This site is professional and to the point.

2008-10-28 @ 08:04:02
URL: http://webcomnetworks.com/nicolaylene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0