Velorbis

På tisdag fyller jag år. 38. Eftersom jag fyller år på en vanlig arbetsdag med innebandyträning och föräldramöte för Melker så tänkte jag inte fira dagen på något särskilt sätt (om inte älsklingen hittar på något trevlig på kvällskvisten förstås *blink, blink*). Mamma och pappa kommer och firar mig på måndag när Meja och jag är lediga men i övrigt blir det inget särskilt firande. Istället har jag i år sett födelsedagen som en perfekt ursäkt för att bjuda in några av de skönaste, snyggaste och smartaste kvinnor jag känner till en tjejfest helgen efter. Och vi ser ut att bli ett helt gäng! I nuläget är vi 12-13 personer och då saknar jag svar från några stycken. Jag längtar redan och jag vet att det kommer att bli hur kul som helst! Extra roligt blir det då många inte känner varandra sedan tidigare. Att träffa nya trevliga människor ger alltid en extra kick tycker jag!

Begränsat födelsedagsfirande till trots så kan man ju ändå ta födelsedagen som en ursäkt för att få uppdatera sin önskelista. Och den är ju, för invigda läsare, som bekant alltid hur lång som helst. Nåväl, en ny cykel hade inte varit fel. I dagsläget har jag en mountainbike från Cresenct som fortfarande är fin och fungerar fläckfritt men vad ska man med en mountainbike till när man bara cyklar i stan? Dessutom är den grymt obekväm att cykla på. Nej, jag vill ha en riktigt tantcykel denna gång, med stora ballongdäck, högt styre och skön fjädrad sadel. Sedan vill jag ha en packhylla framtill där jag kan ha en trälåda som jag kan lägga barnens skolväskor, ICA-kassen eller packa en fantastisk sommarpicknick. Var hittar man då en sådan cykel? I grann- och designlandet Danmark förstås. En Sophia från Velorbis - ja tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0