Help Japan!

Bild 1: Greg Melander via Mokkasin
Bild 2: Ny poster "peace" från Little Studio

Det känns som om jag håller andan just nu. Jag håller den till vi får reda på om kärnkraftsolyckan i Japan förblir en olycka eller om vi tvingats byta epitet till kärnkraftskatastrof. I ett redan katastrofdrabbat område behövs inte ytterligare en katastrof av det vidrigaste slaget. Mitt hjärta blöder för det japanska folket, för alla som saknar en nära vän eller anhörig, för skadade och för överlevande fastklämda och begravda under allsköns bröte. 

Idag lämnar jag alla ytliga inlägg därhän och skickar istället vidare uppmaningen att hjälpa Japan via valfri hjälporganisation eller på annat sätt. Jag valde att sätta in några hundralappar via Röda Korset.

Men du kan också välja t ex Rädda Barnen. Minst 70 000 barn har tvingasts fly från sina hem i Japan. Hemlösa, rädda barn och andra familjer behöver omedelbart mat, vatten och tak över huvudet. Genom att skicka ett sms till 729 50 med texten KATASTROF skänker du 50kr till Rädda Barnen. Hoppas du också öppnar ditt hjärta och plånbok och hjälper till och sprider det här meddelandet.

En av de få positiva saker som föds ur dessa katastrofer är att vi medmänniskor upplever världen (om än kanske tillfälligt) som lite mindre när man ser förödelsen och lidandet och förstår att människorna - där, på andra sidan jorden - har samma känslor och rädslor som man själv. Little Studios nya motiv peace får sympolisera en ljusare framtid utan galningar som Kadaffi på ledande maktpositioner.


Kommentarer
Postat av: anness.se

Jag håller också andan :(

/Kramar Anne

2011-03-15 @ 11:02:40
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0