Mejas önskelista

… om mamman själv får bestämma. Och det får jag ju då lilla fröken ännu så länge inte har några egna önskemål. Egentligen behöver ju en ettåring inte något speciellt vid sidan om kläder, mat och massor med kärlek. Och det får hon, alltsammans i överflöd. Det kan jag garantera. Vad beträffar leksaker så finns det en hel del kvar efter Melker och pappas grytlock och mammans plastbyttor är nog så roliga att plocka med. Men så finns det ju så mycket fina saker så den här mamman kunde inte låta bli att sätta ihop ett litet inspirationskollage.

Kännetecknande för sakerna jag har plockat ut är att de inte finns att köpa i de vanliga leksaksaffärerna (med två undantag i form av Brios klossar och klosslåda). I ärlighetens namn är jag så less på allehanda plastleksaker av varierande kvalitet som låter och skränas (undantaget Lego och Playmobil) som finns i varenda traditionell leksaksaffär. Min ambition för Meja är att köpa få men noga utvalda leksaker som håller och som vi kan och vill lägga undan och spara till barnbarnen. Därför har jag valt ut leksaker som i huvudsak är gjorda av trä eller tyg. Tids nog kommer förstås Meja att önska sig det andra också men till dess njuter vi av fina och hållbara saker. En del inredning har också smygit sig in på listan. Fattas bara.

Den fina kudden Lovebirds är en nyhet från Greengate som jag såg på Formex och blev förälskad i. Det finns en uppsjö av fina bakverk och godsaker i båda trä och tyg. Godiskitet kommer från Syster Lycklig. Klossarna i härliga färger kommer från Brio och finns i de flesta leksaksaffärer. Köksredskapen kommer från IKEA. Det ljusblå baksetet med assistent kommer från House of Hedda. Prinsesstårtan i porslin finns hos Blå Elefant. CD-spelaren, vit förstås (inget annat platsar hemma hos oss), finns hos SIBA. Förvaringslådan som liknar en husvagn kommer från Rice och finns bl a hos Länna möbler. Grönsakslåda och bestiklåda från IKEA. Kudden med fågelholken kommer från Elsas Hem. De underbara gosedjuren i mjukaste manchester är av märket Jellycat och finns hos Bluebox. Bakverken från Bombadill hittar man bl a hos Elsas hem. Lotta på Bråkmakargatan är redan en favorit här hemma så därför dröjer det väl inte länge innan hon vill ha en egen Bamsen. Liten resväska från Blafre finns hos Busfröt. Det lilla rosa kakfatet kommer från House of Hedda. En naturtrogen asiatisk docka kommer från LekVira. Träspis från Syster Lycklig. Mjuka smörgåsar finns hos IKEA. Maracas i härliga färger från Blå Elefant. Fruktkorg från IKEA. Stort rosa kakfat från Blå Elefant. Underbar dockvåningssäng från Polkadot Design har tyvärr slutat tillverkas men jag har fått ett erbjudande att köpa ett överblivet ex så det blir min present till Meja. En tjej måste ju ha en liten neccesär att lägga tandborsten i när hon ska sova över hos mormor eller farmor. Och Maileg-kaninerna är ju bedårande.


Kommentarer
Postat av: Ida Westerberg

Hej!



Vilken trevlig blogg du har! Jag är grafisk designer och har nyligen börjat sälja barnmotiv. Kika gärna in på min sida. Kanske är det något du gillar.

2011-02-09 @ 14:56:01
URL: http://konturdesign.se
Postat av: Mrs. b

Så mycket fint på önskelistan!

"Love birds"-kudden var bara för söt! Och CD-spelare till barnen har jag länge funderat på, det kanske är dags nu när deras födelsedagar närmar sig.

2011-02-10 @ 18:20:29
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0