Dagens inspiration

Underbara bilder från ett fantastiskt fint hem. Inspiration när den är som bäst. Reportaget visades i norska Elle Interiör och brittiska Elle Decoration i maj i fjol. Jag misstänker att lägenheten finns någonstans i Holland eftersom Cleo Scheulderman står för stylingen och Jeltje Fotografie har tagit bilderna. Magiskt vackert på en måndag. Enjoy!
Den där takhöjden är något annat än våra 2, 40!
Matgrupp med fina stolar och en snygg industrilampa. Me like.
Lampan liknar Top Hat som tidigare fanns på Mio. Fårskinn och travar av böcker.
Litet avskiljt arbetskök där man slipper se röran i köket men ändå kan ha kontakt med övriga familjemedlemmar och gäster när man lagar mat. Här har man målat om IKEA PS KarlJohan i en härlig blågrå färg (jag är ju inne på den färgskalan just nu). Kohudar är ingen favorit hos mig men här var det fint!
Glasflaskor igen. Älskar pallen/bänken. En sådan skulle gärna få flytta hem till mig.
Fjärilstavlor kommer stort i år. Riktiga, illustrerade eller fotade spelar ingen roll. Jag köpte två jättefina fjärilstavlor med riktiga fjärilar i Thailand som jag tänkte visa er någon dag. Glasflaskorna hittar vi även på denna bild samt en jakttroffé. Jag älskar den grå färgen på väggen.
Liten arbetsplats med moodboard. Den lilla CD-spelaren från Muji har jag sneglat på massor av gånger.
En sån här inspirationstavla fast mer avlång och i liggande läge vill jag ha ovanför skrivbordet i det nya kontoret. Jag är dock lite osäker om jag ska ha magnettavlor, traditionell anslagstavla eller något annat.
Ett fint exempel på att man inte behöver ha likadana nattduksbord eller lampor. Skapar personlighet med olika lösningar. Gillar färgskalan och mattan mycket. Vad är det för golv tror ni?
Den här byrån är ju to die for. Ge mig en liknande nu! Shit så fin! Jag har ett perfekt ställe för den i vårt sovrum.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fin blogg med massa härlig inspiration.



kram



Johanna

2011-02-22 @ 09:40:18
URL: http://madebyje.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilka underbara bilder! Tophat är en personlig favorit som jag drömmer om att ha här hemma.

2011-02-22 @ 14:02:07
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Svar:

Tack! Bilden finns med i Åhléns pressbank, du kan maila dem och be om inloggningsuppgifterna.

2011-02-22 @ 14:02:39
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Ah! Underbara bilder! Och den där byrån blev jag ju helt förälskad i nu... Den ser verkligen ut att rymma en hel del.

2011-02-22 @ 19:19:12
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Elin

Bilden på arbetsplatsen med moodboard = favorit!

Och jag ser fram emot visning av fjärilstavlorna från Thailand... :)

2011-02-23 @ 08:31:03
URL: http://imsevimsevass.blogg.se/
Postat av: Ylva

vilka fina bilder. Jag har försökt få tag på norska elle interiör men inte lyckats. På min lokala presstop säger de att den inte distribueras i Sverige. Var har du fått tag på din?

/Ylva

2011-02-28 @ 13:28:19
URL: http://darlingthings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0