Låg, HLR och visning

Det har varit liten aktivitet här de senaste dagarna. Lusten har inte infunnit sig. Den mest sannolika förklaringen till min frånvaro är den förkylning som jag drabbats av, förvisso lindrig men ändå tillräcklig för att jag ska känna mig låg och oinspirerad.

Igår avslutade jag i varje fall min Röda Korset-kurs om barnolycksfall. En jättebra kurs som jag gärna skulle vilja skicka iväg både Tobbe och våra föräldrar på. Jag har lärt mig jättemycket och kunnat konstatera att jag troligtvis inte skulle gjort många rätt ifall olyckan skulle vara framme innan jag gick kursen. Nu känner jag mig betydligt mer påläst och trygg. Skönt. Visste ni t ex att man bör slanta banan till barnen upp till åtta års ålder eftersom banan har en perfekt storlek för att fastna i strupen?
Ikväll har vi varit på husvisning. Det fina trähuset som ligger nere i hamnen i Trosa har jag kastat trånande blickar efter ända sedan vi flyttade till Trosa för nio år sedan. Huset var jättefint och charmigt (vilket inte framgår av bilderna) även om det förstås var en del val som vi inte hade gjort (terracottaklinckers, badrumsmöbel, blått badrumsklinckers osv), men som väntat var det lite för litet för våra behov och läget är ingen höjdare med små barn i familjen. Hade det bara varit Tobbe och jag och en femtonårig Meja (och en utflyttad Melker) hade det varit toppen men inte nu. Visst är den lilla trädgårdslängan charmig? Tänk er en egen kreativ verkstad, vilken dröm! Men det får förbli en dröm för nu. Nu ska jag istället googla på nya funkishus. Ombytlig? Javisst!

Kommentarer
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilken bra kurs att gå! Den borde jag se till att gå framöver.

2010-03-25 @ 15:45:48
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: Johanna

Jag och min man gick den tillsammans med flera kompisar för nån månad sedan. Jättebra! Alla skulle gå, och man borde uppdatera sig med jämna mellanrum. Men oj vad man blir medveten om hur lätt olyckan kan vara framme... Knappt man vill lämna barnen med någon som kan vara lite ouppmärksam.

2010-03-26 @ 07:55:12
URL: http://dolk.blogg.se/silversmycken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0