iPholaroids: Mot Idre

Ledsen för den dåliga aktiviteten här den sista tiden. Den gångna veckan har det varit fullt upp och bloggen har fått stå tillbaka något. Men den här veckan hoppas jag på lite fler inlägg. Vi tillbringar påsklovet tillsammans med goda vänner i Idre.  

Merparten av dagen har vi tillbringat i en fullastad bil. Ett tag började vi nästan tvivla på att vi skulle få med oss allt men vi lyckades på något sätt pressa in matkassarna som vi kompletterade med i Mora på vägen upp.

Tobbe är fokuserad vid ratten. Han surar till när vi åker av för att handla frukost vid Tierp och macken ligger flera kilometer från motorvägen. Jag borde ha lärt mig efter 18 år tillsammans att alltid ha något att plocka fram strax innan måltid. En Tobbe med blodsockerfall förtar alltid lite av stämningen :-). Familjens minsting är däremot nöjd hela resan och sover gott bak i bilen nästan hela vägen.  


Melker deppar lite för att jag lagt beslag på iPhonen och skakar fram några kort. Men snart nog överlämnar jag kameran och blir själv förevigad.

Melker väljer musik från SD-kortet som för dagen är laddad med ny musik. Valet faller på melodifestivalen. Favoriten är Erik Saades Manboy. I Mora ratar vi fyra överfulla matställen och irrar runt en stund innan vi hittar en lokal pizzeria. Först får pappa gosa lite med Meja ... 

... innan det är dags för mamma att få sin dos. Själv är Meja mest sugen på att försöka greppa allt som står inom räckhåll. Det börjar gå ganska bra att styra sina händer nu.

Framme vid stugan. Vi bor i sutterängplanet. Kenth, Marie, Emelie och Jonna är redan där när vi kommer. Fredrik, Anna-Carin, Oskar och Gustav kommer ett par timmar senare. Utsikten är magisk och efter middagen får vi se hur solen sänker sig ner bakom fjällen och målar en magisk himmel.

Note: För att ta bilderna har jag använt en iPhone-apps som heter Shake it Photo.

Kommentarer
Postat av: Familjen W

Å, vilka härliga bilder! Visst är det beroendeframkallande!? :)

2010-04-07 @ 11:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0