Helgens rapport

Nu är vi hemma efter några underbara dagar på landet. Vädret har varit fantastiskt med 32 grader i skuggan och 19-24 grader i vattnet. Härligt! I fredags när vi kom ut till landet grillade vi hamburgare. Sedan gick vi ner och tände i den vedeldade bastun. Näsnaren låg helt spegelblank och såg mycket inbjudande ut, men det var bara 19 grader. I kom vi i varje fall efter en stund i bastun. Melker och Johan tog en tur i gummibåten.
image74

I lördags blev det återigen en tur ut på sjön. Morfar hade köpt en ny leksak till honom och Melker: en radiostyrd båt. Den är 50 cm lång och gick utav bara den. På eftermiddagen åkte vi till Katrineholm för att fira min gulliga kusin Malin som tog studenten. Vi bjöds på champagne och en härlig sommarbuffé. Grattis gumman! Hoppas du hade riktigt roligt på kvällen!
image75

Helgen avslutades med ett försenat födelsedagsfirande av Torbjörn. Pappa smet från förberedelserna och åkte ut och hämtade några stora fina abborrar. Mamma och jag fixade maten, medan Tobbe tog Melker och Johan med sig för ett dopp. Vid lunchtid kom Tobbes föräldrar samt min bror och svägerska. Tobbe fick en ny trimmer, fina nya handdukar samt ett plastkortsetui i present. Vi bjöd på Matjesilltårta, Örtmarinerad kyckling och Potatissallad samt Herrgårdstårta (recept kommer). Mumsigt. Efter ett eftermiddagsdopp packade vi ihop våra grejer och for hem till Trosa för att titta på Melkers kusin Frida när hon spelade fotboll.
image76
Bilder: Alla bilder är tagna av mig utom den på pappa och abborren. Den har min bror Daniel Sandén tagit.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ni ser ut att ha haft en helt underbar helg! Jättehärliga bilder! :)
kramar

2007-06-11 @ 08:49:52
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Fia

Ser så himla härligt ut, känns som om vi får lov att besöka er när ni är där. Vilket väder det är, helt otroligt. Underbar start för alla barn som har sommarlov.
Sommar kramar
Fia

2007-06-11 @ 13:53:48
Postat av: Anonym

Hej igen
Vilka härliga bilder, önskar att jag var lika duktig på att fotografera...
Tack också för att du berättar hur ni har gjort "röret" med vatten...jag blir väldigt glad...dock inte min man eftersom det är han som får fixa till ett i vår trädgård
//Susanne

2007-06-11 @ 16:04:12
Postat av: Bodil

Pernilla: Att åka ut på landet är alltid ett säkert sätt när man vill fylla på energidepåerna. Kram.
Fia: Självklart ska ni hänga med ut dit. Vi ska åka dit nu runt midsommar egentligen så barnen kan vara med och köra hö. Det är en speciell upplevelse att åka hölass och insupa doften av nypressat hö. Puss och kram.
Susanne: Jag är inte så duktig på själva tekniken när det gäller fotografering men jag tror jag har öga för vad som kan bli bra motiv. Men framförallt tycker jag jättemycket om att fota och det brukar vara den bästa förutsättningen för att ta bra kort. Ikväll kommer bilder och instruktioner om hur man skapar vår "water feature". Kram.

2007-06-11 @ 18:57:13
URL: http://gladjeamnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0