Södra Gotland

Igår hade vi en fullspäckad dag. Vi kom förvisso inte iväg förrän vid elva för regnet öste ned, men sedan var det full fart hela dagen. Här kommer ett axplock från gårdagens tagna bilder.
Ni sak se vägrenarna här på Gotland. De klipps inte. Istället får floran sprida ut sig bäst den vill och som det blommar och så vackert det är. Jag kan inte se mig mätt. Så vid en kisspaus tog jag istället kameran och kröp omkring i diket en stund.
Två av mina finaste - Torbjörn och Meja. Vi inledde utflykten med att stanna till vid Björkhaga strandby norr om Klintehamn för att spana in Tobias och Saras lilla sommarhus.
Efter det for vi en sväng till Djupvik för att njuta av den smakfulla miljön där en stund. Nytt sedan vi var där sist för två år sedan var dessa solsängar. Snyggt. Jag gillar inramning med tallen.
Vi övervägde att luncha i Djupvikt men bestämde oss för lunch på Crêperiet i Hablingbo istället. Förra gången var vi missnöjda med väntetiden på maten och det var inte ett dugg bättre denna gång. 50 minuter fick vi vänta. Inte okej. Men sällskapet, miljön och maten var det absolut inget fel på.
Finaste Anna-Carin och ...
... och finaste Fredrik.
Vackraste fasaden.
Gladaste gänget.
Jag övervägde in i det längsta att investera i min första Åsa Lindström mugg men priset på 550 kr fick mig att avstå. Men fantastiskt vackra är de, inte tu tal om det.
Förra gången vi försökte kom vi en onsdag och Verdus veranda hade stängt. Men idag hade jag dubbelkollat att det var öppet. En jättemysig butik med både trädgård och inredning.
En hörna av trädgården med vackra krukor, chokladblommor, citrus- och fikonträd.
Hortensia - en favorit. Efter Verdus verande besökte vi även Ladan i Hemse och innan vi åkte tillbaka till Åminne besökte vi Tove Admans sommarbutik för första gången. Tyvärr blev det inga bilder därifrån men ett inköp blev det i varje fall. Vad det blev visar jag en annan dag.
Dagen avslutade vi med att käka hämtpizza på stranden. På bilden har vi finaste Oskar som kastar boll med finaste Melker. Våra bästatste killar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser så härligt ut. Du måste vara den perfekta reseledaren. Själv åkte vi Nyköping-Kalix på under tolv timmar med mat- och kisspauser och tre barn i bilen. Fort ska det gå...



Hoppas fortsättningen blir minst lika bra på er Gotlandsresa.

2012-07-17 @ 22:58:18
Postat av: Vibeke Hedström

Wow härliga Bilder !!!

2012-07-29 @ 17:19:23
URL: http://vibekeopeter.blogspot.com
Postat av: anness design

Nejdå! Jag är inte ett dugg avis på er Gotlandsresa :/

Hoppas att ni har det underbart och soligt! :)

Kramar Anne

2012-08-04 @ 22:49:32
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: anness design

Tack för grattiskramar :)

/Anne

2012-08-06 @ 18:02:45
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0