Daller

Bilden har jag lånat här

Under hösten tränade jag ingenting. Och då menar jag ingenting. Det blev knappt några kvällspromenader. Luften gick liksom ur mig när jag hade kommit igång ordentligt med vattenjympa i våras lagom som vårt lokal lilla badhus bomades igen för totalrenovering och ombyggnation de närmsta ett och ett halvt åren. Men nu ska det bli ändring. Finaste Kajsa lockade med mig på Zumba igår. Det var premiär för mig och shit vad roligt det var. Härlig musik och roliga rörelser. Så var det härligt opretantiöst också med gamla och unga, stora och små, långa och korta, glada och sura och med träningskläder från såväl 70, 80, 90, 00 och 10-talet. I en sådan där gammal gympasal med den där speciella lukten. Härligt befriande!

Hur gick det för mig då? Nja, om du frågar andra så gick det nog inget vidare men själv är jag ändå ganska nöjd. Det finns liksom hopp om att jag åtminstonde ska kunna lära mig en tredjedel av övningarna innan terminen är slut. Men jag har verkligen talang för en viss typ av övningar: de som innehåller skakningar och daller. Herregud, vad min kropp kan dallrar. Den slutar långt senare än vad som är avsett! Kul att ha talang! :-)

Kommentarer
Postat av: Anna

ja zumba är jätte kul men sjukt svårt.. har bara prövat här hemma i vardagsrummet men var helt slut efter det =D

2012-01-19 @ 12:03:42
URL: http://moavp://wordpress.com
Postat av: kajsa

Vi var jätteduktiga! Jag är superstolt över att vi var där :- ) Ser fram emot nästa vecka!

kram!!

2012-01-19 @ 12:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0