Tungt besked och en liten tröst

Bild via tumbler utan vidare källa

Måndag och ny vecka. Förra veckan går inte till historien som den roligaste. Inte nog med att Torbjörn har haft 40 graders feber från torsdag till söndag (han är sjuk en gång vart femte år så det är väl i sig inte så mycket att orda om) men så fick vi också besked om att han har fått diabetes. Nu väntar ett besök hos diabetessköterskan och ett annat hos en dietist men framför allt nya och sundare vanor. Men vi är båda optimistiska och ser det som en perfekt anledning att börja ett hälsosammare liv. Något vi båda behöver. Men även om vi försöker se möjligheterna så är det ändå ett tungt besked att få.

En liten tröst i tillvaron är att familjen ikväll har utökats med en tillfällig medlem. Ester Godis Lundqvist har flyttat hem till oss när hennes riktiga familj drar till Teneriffa i morgon. Så bredvid mig i soffan sover just nu en grårandig tiger. Lite större än den lilla missen på bilden men minst lika söt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kära familjen! Inge kul att få jobbiga besked...så mina tankar finns hos er!

Jag rekommenderar Klara Dessers matblogg starkt: http://klaraslchfblogg.blogspot.com/ Hon har även gett ut några finfina böcker om GI, bla. Klaras Hälsobok. Jag kör verkligen inte stenhårt utifrån LCHF eller GI, utan jag mår bäst av lite kolhydrater, mindre gluten och bra fett. Men det går att hitta många bra recept :- ) Varmt lycka till!

2012-02-14 @ 10:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0