Härlig höstlovsstart utan lov

Bild från Livet hemma

Det känns verkligen jättemärkligt. Torbjörn och jag är ensamma hemma. Barnen har höstlov och tillbringar tiden hos mina föräldrar. Vad gör vi då? Ja, för det första vaknade vi upp i chock. Båda har sovit som stockar utan att vakna en enda gång eller ens byta sovställning. Ingen Meja på tvären från midnatt och framåt. Bara en sådan sak.

Idag har vi båda passat på att börja jobba extra tidigt och sluta jobba extra sent utan att känna stress för dagishämtning och lämning. Ikväll har vi njutit av möjligheten att äta middag kl 19 och att direkt därpå pyssla med vårt eget. Tobbe har storstädat badrummet och jag har producerat nya höstkuddar på löpande band. Fem är klara, tre återstår. Jag märker att jag inte kan få nog av hemtextilier denna höst. Jag hittar nya kuddar, sängkläder och handdukar varje dag som jag skulle vilja ha. Idag var det bilden ovan från IKEAs Livet hemma som fick mitt hjärta att klappa lite extra. Serien heter Idgran och och jag fastnar särskillt för påslakanen och handdukarna med paisley-mönster.

Sedan klockan nio hörs djupa snarkningar från sovrummet. Jag är beredd att sätta pengar på att talboken fortfarande rullar i öronen på hjärtat. Ingen kan sova som Torbjörn. Själv har jag ägnat den senaste timmen åt den dagliga bloggrundan medan paddan visat lördagens Så mycket bättre. Eftersom vi var i Thailand den här perioden förra året missade jag första säsongen. Men fortsättningen kommer jag att följa. Lördagens program gav mersmak! Just nu rullar första programet av andra säsongen av Downtown Abbey som också hade säsongspremiär i lördags. Det är verkligen kostymfilmatisering när den är som bäst! Det får bli dagens TV-tips från mig!

Imorgon har hjärtat och jag en date på Bauhaus och IKEA för att kolla lösningar och material till nästa renoveringsprojekt. Men mer om det blir det en annan dag. Nu är det sängdags och några minuters umgänge med vidriga Christopher Silfverbielke innan jag somnar! God natt!

Kommentarer
Postat av: Mrs. b

Låter härligt med "egentid"! Sånt behövs verkligen ibland.

Det är nackdelen med att (som vi) ha föräldrar och annan släkt på längre håll.

2011-11-01 @ 08:09:21
URL: http://mrsbandco.se
Postat av: anness design

Skönt med en egen dag för er själva. Vilken inspirerande bild från ikea. Ser mysigt juligt ut. :)

Jo, plexihyllorna har jag specialbeställt från min bror som jobbar med plast. Dom blev toppen för att visa upp böcker och leksaker utan att störa.



Kram Anne

2011-11-03 @ 22:20:13
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0