Positivt överraskad

Vi kör ju med ICA Matkassen för första gången denna vecka. Igår åt vi Potatis- och blomkålssoppa med pizzabullar. Melker är inte så förtjust i pizza och blomkål går absolut inte upp mot broccoli. Och Meja är ju bara två år så soppa är väl ingen höjdare för henne plus att hon inte är så förtjust i bröd. Det var väl ungefär så mina tankegångar gick inför tillagningen av denna middag. Men döm av min förvåning när båda barnen åt både soppan och pizzabullarna med god aptit. Igår var det däremot Tobbe som gnällde - han gillar inte soppor över lag och tyckte att den var lite väl smaklös. Betyg: Både Melker och Meja gav rätten en 9:a, jag gav en 7:a och Tobbe en 2:a.
Bilder från ICA.se
Ikväll hade Torbjörn lagat Crabcakes med sweet chili- och dilldipp, ris och wokgrönsaker. Jag jobbade sent och missade den gemensamma middagen men fick värma mat när jag kom hem. Jag tyckte detta var jättegott och när jag läser de andras nedtecknade betyg var faktiskt alla rörande överens om att detta var en god rätt, tre 7:or och en 6:a. Men så vet jag också att Melker totalvägrar äta varma grönsaker (bortsett från broccoli) så jag misstänker att hans tallrik inte var välfylld med just dem. Men sett på totalen var detta en rätt som alla i hela familjen uppskattade så den kan jag rekommendera till familjer med lite kräsna barn. Vi kommer definitivt att spara detta betyg för framtiden.

Kommentarer
Postat av: Marits

Duktig Meja som redan kan sätta betyg! I like.

2011-11-10 @ 22:02:44
Postat av: anness design

Åh, jag älskar blomkålssoppa. men jag brukar ha i knaperstekt bacon. Den ger mycket smak!

Gott tycker jag. :) Och min 2,5 åriga tjej.



Kram

/Anne

2011-11-11 @ 13:40:36
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0