Landet

Vi var på landet en sväng förra helgen - det vill säga mina föräldras sommarställe. Jag älskar känslan av kravlöshet som infinner sig när vi kommer dit. Jag lämnar vardagen och jobbet där asfalten slutar och tillåter mig att bara koppla av och njuta av allt det gröna och den enklare livsstilen. Stället är litet - ett rum och kokvrå. När vi är där sover vi i en husvagn som står uppställd på tomten - en ruffig gammal husvagn som skulle må bra av lite omvårdnad. Men nej, det spelar det ingen roll. Det får vara så.
En insjö, en brygga, några motorbåtar, fiske och kräftfiske, bad och vedeldad bastu.
Familjen - mamma, pappa, barn och så älsklingen min.
Försenad och kombinerad födelsedags- och morsdagtårta enligt den enkla livsstilen - färdiga marängbottnar, grädde och hallon. Enkelt, gott och alldeles vansinnigt onyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0