Chatuchak Market

Efter tips från Fredrik tillbringade vi de sista timmarna på söndagseftermiddagen på Chatuchak Market. Och herregud, säger jag bara. En weekend market med 8 000 marknadsstånd och med ca 200 000 besökare per helg. Helt galet stort och helt galet mycket folk. Med en barnvagn, en halvsjuk Torbjörn och en trött Melker så var det ingen höjdare. Men jag hade gärna gått där själv i två dagar för jag är säker på att man kunde göra fina fynd. Nu blev det bara en sak shoppat. En sak som jag är grymt nöjd med och som jag inte visste att jag hade behov av innan jag såg den. Vad det är får ni se en annan dag. Här kommer en bildkavalkad.
På marknaden sålde man förstås allt mellan himmel och jord, och lite till. Här var det barnjeans.
Trånga gångar, mycket saker och många färger. Tröttsamt eller härligt? Välj själv.
Väskor var det här.
Sidenkuddar och dynor.
Skor
Husgeråd och belysning.
Prydnadssaker i marin stil.
Riktiga blommor.
Oriktiga blommor.
Tavlor.
Keramik.
Snäcklampor.
Hundvalpar.
Ena sekunden gick det folk huller och buller...
I nästa sekund strömmar Thailands nationalsång ut genom högtalarna och alla, jag menar alla, tvärstannar och börjar sjunga med. När sången är slut är det som att trycka på en knapp och alla börjar röra sig igen. Häftigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0