Att plocka in våren

IKEA bjuder i dagarna på härlig inspiration på bloggen Livet hemma. Weronica skrev häromdagen att hon fortsätter hylla den vita värld vi har utanför våra fönster men gärna plockar in våren inomhus. Jag håller med helt och fullt. Jag längtar till närmsta blomsteraffär för att förnya på såväl fönsterbänkar som bord och sideboards här hemma. I fredags kikade jag in en snabbis hos min söta vän Monika som nyligen öppnat en fin liten blomsterbutik här i Trosa och fick med mig några vita tulpanlökar hem. De står nu och sprider vårkänslor på köksbordet. Men sedan i helgen har jag varit inlåst i sjukstugan. Träningen som kom igång förra veckan fick ställas in denna. Typiskt. Imorgon är vi bjudna till världens bästa Karlssons och jag kan säga att det krävs en atombomb eller liknande för att få mig att stanna hemma. Jag är socialt utsvulten. Ja, ni hör, jag tycker fortfarande hopplöst synd om mig själv (och Meja förstås).

Kommentarer
Postat av: A-C

Vita ranunker, åhh vinter är härligt, men dessa vackra bilder får mig att längta till våren. Ses.

2011-01-20 @ 22:57:18
Postat av: Maja/Cactusvit

Det var faktiskt väldigt skönt när sista hyacinten blommade ut, julsakerna plockades bort och årets första tulipanbukett inköptes! Sen är de där vita vaserna från IKEA alldeles toppen till snittblommor.

Var länge sedan jag tittade in här hos dig men förstår av dina tidigare inlägg att ni har varit med om en väldigt spännande och annorlunda höst på andra sidan jorden.

Kram från mig!

2011-01-24 @ 19:51:14
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Petra (petrified in pink)

Härliga vårfoton, själv längtar jag efter nya tulpaner nu när mina från Formex sjunger på sista versen. Tack för din fina kommentar om min monter men sååååå synd att du inte kom fram och hälsade, det skulle vara så kul att få ett ansikte bakom bloggen:-) Hoppas det blir fler tillfällen!

2011-01-26 @ 14:30:19
URL: http://petrifiedinpink.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0