Lite nytt i Mejas garderob

Funktionskläder till Meja inför vårens utelek har vi redan investerat i, men det är ju roligt att ha en lite finare jacka att ta till också. Funktionskläderna lägger vi gärna en hel del pengar på för att få riktigt bra grejer men en "finjacka" som ändå har ett begränsat användningsområdet är inget vi vill lägga några stora pengar på. Så när jag hittade denna oemotståndligt söta parkas med matchande liten scarf hos H&M så var det inget att tveka om. 349 kr för jackan och 49 kr för scarfen. Söt som socker kommer hon bli vår lilla Smula när vårsolens strålar värmer betydligt mer än just nu. Nu ska jag försöka flirta med mamma för att se om hon kan virka en söt liten ljusgrön mössa à la Therese till. 

Hade någon sagt till mig för några år sedan att jag skulle köpa sådana här flickiga kläder till en framtida dotter hade jag sagt "Aldrig i livet". Jag ville ha könsneutrala kläder och inte en liten docksöt tjej med spets, rysch och pysch. Men faktum är att jag är väldigt förtjust i allt som är flickigt och rosa just nu. Inte bara till Meja utan även till mig själv. Dels är jag förstås påverkad av rådande trender, där rosa är årets färg enligt Pantone och butiker och webbshoppar kryllar av fina tunikor och vackra sjalar. Dels är jag urbota less på killavdelningarnas kläder i grönt, blått, brunt, beige, svart och grått efter att ha botaniserat där åtta år tillsammans med Melker. Nu vill jag ha glada och våriga färger! Dessutom vill jag att Meja, som fortfarande har ett ganska androgynt utseende (mycket tack vare att hon knappt har något hår ännu), inte ska kunna misstas för en liten kille. 

Hur resonerar du kring barnens kläder?

Kommentarer
Postat av: Mrs. b

Så söt jacka! Den blir hur fin som helst nu till våren!

Jag har inga problem med "killfärger" till min pojke och "tjejfärger" till min flicka. Eller tvärtom heller, för den delen. Jag köper det som finns och försöker välja det som antingen jag tycker dom passar bra i, eller som jag vet att dom själva skulle gilla (vilket kanske inte alltid sammanfaller med det jag gillar :-). Jag letar inte så aktivt efter könsneutrala kläder heller utan handlar det mesta på dom billiga kedjorna (men det är nog mest för att jag är lite snål när det kommer till tröjor och byxor). Sen har det ofta blivit så att när jag handlat något "annat", t.ex. tröjor från Villervalla, så vill barnen ändå inte ha på sig det (mest pga passformen tror jag... med halsringningen och ärmarna).

2011-02-23 @ 07:05:28
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Angelica

Dyra och vettiga POP ytterplagg har jag investerat i. Skaloverall till förskolan, skaljacka och skalbyxor här hemma. Vanliga plagg som tröjor och byxor ommer oftast från Lindex som gör prisvärda plagg som tål ett gäng varv i tvättmaskinen utan att bli fula. Sonen har alla olia färger på sig utan att jag har något emot det. ;)

2011-02-24 @ 16:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0