Klagosång

Torsdag. Jag blev hastigt och lustigt sämre med snuva, hosta och feber från att ha känt mig lite piggare i ett par dagar.

Fredag. Min bror och hans familj kommer på besök. Melker fick hämtas hem från skolan och tillbringar resten av dagen under en filt. 40 grader i feber senare på kvällen.

Lördag. Min bror och hans familj tvingas åka hem i förtid. Melker och jag sov hela lördagen, båda med hög feber. Lördagens middag med goda vänner får ställas in. Melker kräks ner hela soffan. Fortsatt över 40 grader i feber. Han vill varken äta eller dricka. Den nya legokartongen som han fick av kusinerna står orörd i hörnet. Jag hostar så att jag kräks och känner mig överkörd av ett tåg.

Söndag. Meja är het som en kamin och har 40,9 i feber. Melkers feber har krypit ner till 39. Jag är feberfri men känner ingen skillnad. Jag och barnen tillbringar dagen i soffan. Näsorna rinner.  Meja som i normala fall far runt som en studsboll här hemma lämnar inte mitt knä på hela dagen och vaknar direkt om man lämnar hennes sida. Torbjörn börjar känna sig sämre och åker ner till jobbet för att förbereda några saker ifall han blir ännu sämre.

Måndag. Morgonens planerade provtagningar med Meja på barnkliniken i Nyköping ställs in då hon har för hög feber. Melker är lite piggare men har fortfarande 38,7 i feber och vill fortfarande inte äta. Själv har jag kvar hostan från hell och en rejäl huvudvärk.

Jag och Meja har varit sjuka sedan vi kom hem till Sverige för fyra veckor sedan och antalet tillfällen jag lämnat hemmet under den här månaden får plats på båda händernas fingrar. Hos mig har det satt sig på psyket nu och minsta motgång leder till tårar som alldeles nyss när Meja i ett obevakat ögonblick fick tag på mitt saftglas och hällde ut det i soffan. Suck!

Jo, så att... här är det livat värre!

Kommentarer
Postat av: Linas inredning

Usch vad tråkigt! Hoppas ni alla mår bättre snart, krya på er!

2011-02-07 @ 12:50:22
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Åh stackars rara familjen! Vi har haft samma sjukdomsförlopp minus kräkningarna.....men hög feber på alla inblandade! Idag kom min underbara mamma & pappa för att ta hand om barnen, så skönt! kram på er och skickar massa krya på er!

2011-02-07 @ 13:18:22
Postat av: A-C

Stackare, krya på Er allesammans.



Styrke kramar från oss alla. /Anna-Carin

2011-02-07 @ 18:23:42
Postat av: A-C

Stackare, krya på Er allesammans.



Styrke kramar från oss alla. /Anna-Carin

2011-02-07 @ 18:24:10
Postat av: marita

Usch och fy, krya på er,hoppas ni piggar på er till helgen. Vi längtar efter er.

Kram Marita

2011-02-07 @ 20:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0