Tynningö - Stugan

Jag lovade ju att visa lite fler bilder från vår semestervecka på Tynningö. Det var genom mitt jobb som vi fick möjlighet att hyra stugan. Turen var på min sida när jag genom lotteri fick mitt förstahandsval om att få hyra huset på Tynningö vecka 31. Vi hade direkt inga förväntningar innan vi kom dit då bilderna på hemsidan var små och usla så vi blev verkligen positivt överraskade när vi kom dit. Visst, om man hade haft turen att äga fastigheten själv skulle man gjort så mycket mer men standarden var helt okej och läget fantastiskt med en magisk utsikt.
Här är huset från vägen. Enplanshus med brun panel och rött korsstaket med högt läge och fri utsikt över farleden in mot Stockholm.
Andra sidan av huset med stor terrass. Baksidan har söderläge med sol från tidig förmiddag till sen kväll.
Stugan har tre rum och kök. Kök och vardagsrum är i öppen planlösning och vätter mot baksidan av huset. Köket var fullt utrustat med bl a diskmaskin. (Tyvärr hade Melker råkat puffat till min normalzoom så det åkte i golvet och gick sönder. Så när jag skulle ta bilderna så jag hade bara mitt fasta 50 mm objektiv att tillgå. Därav konstig bildkomposition.)
Vy från köket mot vardagsrumsdelen. Två soffor, två fåtöljer och en liten TV.
Uteplatsen på terrassen med en fast bänk. Öppna spisen i vardagsrummet.
Stileben i form av vackra stenar i vardagsrummet.
Bild från det lilla sovrummet med två enkelsängar.
En tavla på väggen i sovrummet.
En bild från det stora sovrummet (med en dubbelsäng och en garderobsväg) och grannens katt som gärna kom och gjorde oss sällskap.
På tomten finns också en helt nybyggd friggebod med en dubbelsäng och en bäddsoffa.
På golvet har man lagt ett fint skeppsgolv.
Och på väggarna sitter en vitlaserad panel. Fint.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken mysig stuga!

2011-08-24 @ 08:20:12
URL: http://moavp.wordpress.com
Postat av: stefan

hej vad kostar det att hyra stugan vecko vis?

2011-08-28 @ 15:21:47
Postat av: Scandinavian Preppy

Å, vad fint! Vilken förmån att få kunna hyra denna fina stuga. Fjällstugor har jag hört många företag som har men inte skärgårdshus. Vilket läge!

2011-08-28 @ 19:37:37
URL: http://www.scandinavianpreppy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0