Strandmys x 2

Idag har vi varit själva här hemma då våra goda vänner varit på utflykt till Koh Rok. När jag varit och lämna Melker vid skolan stannade jag till på det franska bageriet i närheten och köpte grovt frukostbröd - gott med lite fiberrikt bröd istället för formfranskan som är lika mjuk efter två veckor som precis nygräddad. Efter frukosten gick vi ner några timmar till stranden. Dagens ganska kraftiga vindar kom för första gången sedan vi kom ner från öster vilket sägs vara bra för ett stabilt och bra väder. Det var skönt att det blåste lite eftersom det var riktigt hett och solen stekte från en näst intill molnfri himmel. Tobbe pressar i solen och jag håller mig allra helst i skuggan. Det var länge sedan jag såg någon njutning i att steka mig. Jag brukar i varje fall vara superbrun när jag kommer hem och då ser jag ingen anledning till att svettas i onödan. Det gör man här ändå så det räcker. Istället njöt jag av ett par timmars läsning under tiden som Meja sov.

Just nu läser jag "The Overlook" med Michael Connelly eller "Hotet" som den den heter på svenska. En lättsmält deckare av en av favoritförfattarna i genren. Jag har precis läst ut "Dyngkåt och hur helig som helst" av Mia Skäringer. Läs den om ni inte redan har gjort den. Hon är ett geni och en sann förebild för de flesta kvinnor som ständigt tampas med det dåliga samvetet att inte räcka till någonstans. 
När Meja vaknade badade vi lite och Meja kröp omkring på stranden. För intresserade kan jag meddela att hon totalvägrar att gå trots idoga försök från oss allihop. Det känns som hon bestämde sig för att visa att hon kunde då i lördags men att hon sedan dess inte har haft den minsta lust att gå. Det går ju så bra att krypa.

Vid ett-tiden gick vi hem till lägenheten för att duscha och ge Meja lite mat innan det var dags att gå förbi ett av stamställena i närheten och beställa hämtmat. Vi tog en sväng förbi kvartersbutiken SevenEleven och hämtade sedan upp Melker. Hem igen, mumsa i sig god lunch, för övrigt den första måltiden i lägenheten om man bortser från frukosten. Efter en liten stunds vila var det dags för läxor. Läsläxa med Tobbe och skrivläxa med mig. Det går bra för Melker. Han är tapper tycker jag och kämpar på. Jobbar hårt och koncentrerat. Läsningen börjar lossna ordentligt nu och han är grym på läsförståelse. Ungen älskar matta och tragglar nu treans gångertabell.

Efter läxor sprang Melker upp två våningar till sin klasskompis Ludwig, varpå de sprang bort till närmsta pool. Vi gjorde oss klara och gick med vårt lilla partykit: 4 Chang (öl) och 4 Bacardi Breezers och en chipspåse över till Anna-Carin och Fredrik för liten förfest innan middagen. Middag i sanden på stranden. Kulörta lyktor, eldshow och friterade lökringar. Strandmys x 2.


Kommentarer
Postat av: Kenth

ingen jäger???? det går Anna-carin igång på. Jag vet. ;-)

2010-11-05 @ 23:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0