Det blommar...

... för fullt i alla våra balkonglådor och krukor efter en tur till växthusen i Västerljung förra helgen. Som synnes blev det (i vanlig ordning) mycket vitt, rosa och lila. Nu är det som vackrast ute och tänk att jag är ledig och har möjlighet att njuta av allt det vackra. Magiskt!
En härlig pelagon. Kolla bladen! Så fina! Fia upplyste mig idag att det var en hängpelagon. Det var inte vad jag hade räknat med men det går bra det också! Jag anpassar mig gärna bara jag får njuta av de fina blommorna. 
De små violerna har bott inne och vuxit ur sina små krukor så förhoppningsvis trivs de lite bättre nu när de har fått mer svängrum. Betongrosorna är köpta på Blomsterlandet.
En ny kärlek för mig: Tvillingsporre. Små, sköra (känsliga för regn och blåst) men ack så vackra.
Favorit i repris: Vita pelagoner i balkonglådorna på framsidan. Där står också en liten IKEA-korg i zink med vad jag tror är en rosa mini-brudslöja (?)
Tre plantor busktomater fick också följa med hem. Två av dem blommar redan.
Och så ytterligare en gammal trostjänare: Spansk marguerit.

Kommentarer
Postat av: Diana w

Men vilka fina blommor du dekorerat med! Jag planterade om mina tomater som jag och Didde sådde i våras, men de verkar inte trivas alls i sina nya större krukor!? Jag har egentligen inte tålamodet att driva upp saker. Direktsådd eller färdiguppdrivna plantor är mer min stil, blir lite avis på dina fina busktomater! Fick plötsligt ett riktig Zetas-sug!



Hoppas ni får en jättehärlig helg! Nu, dags att läsa ikapp! Kram!

2010-05-28 @ 10:57:04
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-05-30 @ 18:41:09
URL: http://millahoman,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0