Se vardagen: 15 - 21 mars

Måndag. Jag har nämnt det förut - vi saknar en hel del belysning här hemma. Jag har också sagt att det får ta den tid det tar. Inga mer köp av lampor som jag vet redan från början att jag kommer vilja byta ut. Men nu har jag delvis frångått min princip. I allrummet, brevid soffan har jag hängt upp en bygglampa (från Bolagret). Den får fungera som läslampa tills vidare. Idén fick jag av Caisa (som har ett supervackert hem och) som har hängt en bygglampa på en stege bredvid sängen. Tobbe gruffar lite och hade hellre sett att den var vit. Är det någon som har sett en vit bygglampa?
Tisdag. Vi tillagar strömmingen vi fiskade i söndags. Sååå gott!
Onsdag. Varken jag eller Melker är några frukostmänniskor. Så vi har en kamp varje morgon där jag försöker få i lilleman något innan han går till skolan. Själv har jag nu under föräldraledigheten möjlighet att vänta ett par timmar sedan jag har vaknat med frukosten. Idag blev det te, jos och ett par limpmackor.
Torsdag. Melker har en förmåga att ställa till på rummet på ett ögonblick. Ber man honom städa plockar han upp allt från golvet och lägger det i Expedit-hyllan eller på skrivbordet. Idag är det dags för en röjning och efter en stund kan man faktiskt se skrivbordsunderlägget på hans skrivbord. Det föreställer en världskarta. På kartan har vi satt små klisterlappar som markerar alla de länder som Melker har besökt. Till dags datum rör det sig om tio stycken: Sverige, Finland (2 ggr), Danmark (2 ggr), Tyskland (2 ggr), Österrike (2 ggr), Italien (2 ggr), Cypern (2 ggr), Spanien, USA och Kina.
Fredag. Veckans fredagsblommor fick bli dessa små violer. För mig är det ett säkert vårtecken när dessa dyker upp i butikerna. En återkommande favorit.
Lördag. Vi tar fram lite påskpynt och fixar lite. Vi har inte så mycket av den varan. Och eftersom helgen är så kort och vi dessutom åker med goda vänner till Idre under påsklovet så är vi ute i god tid för en gång skull. Ett enkelt påskris med några vackert målade ägg blir ett fint blickfång på TV-bänken.
Söndag. Under lördagskvällen träffar vi våra vänner som vi ska åka till Idre med för att planera lite inför resan. Kent och Marie har en vacker tulpanbukett med sig. Färgen är så där härligt hallonröd (vilket kanske inte framgår av bilden).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0