Reportage

I morse väcktes Melker och jag av Tobbe lite tidigare än vanligt: "Melker, du är med i tidningen". Och minsann där var vi, både Melker, Meja och jag. Det var för några veckor sedan jag blev kontaktad av Carina Fredrixon som arbetar som reporter på Sörmlands nyheter - SN. Hon ville göra ett reportag om inredningsbloggare. Efter mycket letande på Internet hittade hon en flitig inredningsbloggare i SNs upptagningsområde - mig. Ville jag ställa upp? Javisst. Så på torsdagen under sportlovet (minns ni cliffhangern jag gav er här?) kom Carina och fotografen Jenny Palmqvist på besök till vårt sutteränghus här i Trosa. Under ett par timmar pratade vi om inredning och bloggande, vi gick grundlig husesyn, fotograferade och fikade med nybakta scones... och idag kan man skåda resultatet. Inte bara i SN utan även i Katrineholmskuriren, Eskilstunakuriren och Folket (om jag inte är felunderrättad). Jättekul!

Tyvärr finns artikeln inte att tillgå på respektive tidnings hemsida då materialet är exklusivt för prenumeranter och läsare av papperstidningen, men jag ska kontakta SN och höra om jag ändå på något sätt kan publicera artikeln här på bloggen för er som är nyfikna och inte bor i Sörmland.

Till Carina och Jenny vill jag säga tack. Inte bara för ett jättebra reportage men också för en trevlig pratstund och för att ni tillgodosedde Melkers önskan (ni vet vad jag menar).

Till eventuella nya besökare vill jag säga välkommen hit, till min lilla kontaktyta i cyberspace, hoppas du hittar något du gillar och att du kommer tillbaka hit ibland. Skriv gärna en kommentar genom att följa länken under inlägget. Jag blir jätteglad oavsett om det är en hälsning eller det handlar om positiv eller negativ konstruktiv kritik.

Kommentarer
Postat av: Ingela Johansson

Läste din artikel i sn IDAG och jag blev så förtjust i din klocka som du limmat på väggen. Var kan jag köpa den?

Hälsningar Ingela Johansson

2010-03-17 @ 18:20:25
Postat av: Bodil

Hej Ingela! Kul att du har hittat hit. Klockan har jag fått av mamma och pappa i namnsdagspresent. Den är köpt på Jysk och kostar 349 kr om jag inte minns fel.

2010-03-17 @ 19:52:46
URL: http://gladjeamnen.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Så roligt med artikel! Jag måste kolla med min mamma om hon fortfarande prenumererar på Kuriren, då kanske hon kan spara den tills vi åker dit i påsk :-)

2010-03-17 @ 20:11:43
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Gratulerar! Vore kul att kunna ta del av artikeln här på nätet. Trevlig kväll!

2010-03-17 @ 20:47:28
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: A-C

Mycket trevlig artikel, Mamma i Flen kommenterar och längtar tills hon får träffa smulan live.

Kram, kram

2010-03-18 @ 06:40:46
Postat av: Hanna

Hej!

Har precis läst artikeln i SN, och blev nyfiken. Nu ska jag kika runt lite i din fina blogg! :)

2010-03-18 @ 09:39:53
Postat av: marita

kul och jättefint repotage, du är så duktig. Kram

2010-03-18 @ 14:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0