Se vardagen: 1-6 januari


Nyårsnatten. Tappra barn har pressat sig för att se fyrverkerierna vid tolvslaget. Här har Wilhelm kraschat i Anna-Carins knä. Ena sekunden var han vaken, i nästa sov han. Klockan är strax efter ett.

 

Bio för pappor och söner i Heron City. Sofia och jag tar varsin latte och strosar lite i affärer. Meja sover gott i famnen och i vagnen.

 


Mysdag hemma. Meja och Torbjörn läser nyheter på nätet medan Melker leker med kompisar och jag sorterar bildmapparna på alla datorer och flyttar över och säkerhetskopierar till den externa hårddisken. Jag skapar en ny bildmapp för 2010.

 

 


Meja sover gott på fårskinnet som vi köpte till henne på Gotland i somras. Minsta och finaste fossingen.

 

 

Utflykt till Norrköping och Busfabriken. Tryckluftsgevär, rutchbanor, klätterställningar, studsmattor, fotboll och bollhav. Himmelen för en sjuåring med mycket spring i benen.

Under dagen besöker vi min mormor, farmor och även min morfar. Den senare har jag inte träffat på flera år. Det har bara inte blivit av. Utan någon som helst anledning. Men han kommer inte finnas för alltid så jag fattar beslutet och det känns bra när vi ger varandra en lång kram. Melker bubblar på och snackar med gammelmorfar som om de sågs senast igår. Det är härligt med barn. Det blir sällan krystat. Allt känns bara naturligt. När vi går därifrån lovar jag att det inte ska dröja lika lång tid innan nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Therese Turesson

Härliga bilder över vad det verkar som några härliga dagar! :)

2010-01-13 @ 18:33:05
URL: http://thereseturesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0